Den största dagen i mitt liv..

Idag för exakt 3år sedan åkte mamma&jag till Säffle och hämtade hem världens bästa Julle. En 11veckor gammal namnlös liten goding, tänk vad snabbt det har gått :)

Dagen firades med lite aktiviteter som grabben gillar. Efter frukosten begav vi oss på prommenad mot skogen där vi först gick ett ca 300m långt spår som jag la ut igår, körde lite shaping på några stubbar samt gjorde 3st märgbens-upplet.

Spåret gick rätt kasst, men vad gör det när han tycker det är kul. Shapingen är jag bara förvånad över hur snabbtänkt han är. Det räcker lixom med tre klick så balanserar han på alla möjliga stubbar, och uppleten gick kalasbra. Märgbensupplet ska vi köra massor i sommar, för shittans vad han gick igång på det mattes pojk :)

Därefter la vi oss i solen, stekte våra bleka kroppar och smällde i oss vattenmelon. En rastningsrunda och sen var det dags för mej att trampa iväg de 7 kilometrerna till campingen där jag ska jobba i sommar. Lite mer information och tider väntade (har redan varit på en utblidning) och jag börjar nu på lördag :) Dessutom får jag ledigt första veckan i juli då famlijen åker till gotland, det blir grejer det ;) Jobbet känna faktiskt förjäkla bra. Det verkar ruskigt skoj och dessutom är alla så oerhört trevliga. Jag är supernöjd än så länge :)


Väl hemma begav ajag&gossen oss till sjön. Han sprang på som vanligt hela vägen dit, och där nere träffade han Smira, som var en vacker flatflicka. Hon var galen i att simma ska ni veta, Julle blängde mest surt på henne och tyckte att hon var tramsig :) Haha.. Hon var inte så leksugen så Julle kämpade rejält för att få igång henne. Sen prommenerade vi hem och gossen gick lös precis brevid mej HELA vägen hem. Snacka om att han var trött när han inte ens orkar nosa på över 3km. Nog för att han alltid går lös den vägen, men för tusan inte fot hela vägen frivillit :O Inte ett ljud sa jag till honom mer än "dutti gosse" så nu ska han få sova medans jag åker till affären och handlar grillmat :)



Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: sofie

Vad härligt det låter alltihopa! :)

2010-06-16 @ 20:40:57
URL: http://www.dogpower.nu/
Postat av: Sofie

Aaw jag minns också dagen vi hämtade hem specs! Sicka små pluttar de har varit våra gossar! Jag är ledig nästa vecka, jobbar du då? Annars vore det kul att ta en liten date så grabbarna får leka :D

2010-06-17 @ 20:11:47
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0