Rådjur.

Okej nu var det visst ett tag sen!!!
Först och främst var vi i stugan i början på förra veckan. Jag var ledig en dag och då passade vi på. Ett spår och endel prommenader blev det. På måndagskvällen var vi ute på myren där vi träffar på rådjur som bara ruschar iväg när de får syn på oss. Julle blir såklart ruskigt intresserad och ville verkligen sticka efter, det blir inte lärttare när han börjar vädra utav bara sjutton. Kopplet låg såklart kvar i stugan, men det gick bra. Jag höll honom inom 40m och kommenderade hela tiden fram och tillbax. Han skötte sej grymt bra men tillslut försvann stigen och då drog vi lite andra vägar innan vi gick hem.

Sen har vi varit ute på sjön för en fisketur tillsammans med bror 1. Några abborrar blev det, men det viktigaste var att vi hade mysigt.
Julius har också varit i Arvika tillsammans med min mor och fingått. Där strosade de omkring på stan i flera timmar och träffade folk&fä. Bland annat en goldenpojk vid namn Totte :) Dessutom kom det fram en norrman som blev så förtjust i Julle att han frågade om han fick köpa en glass åt honom. Lite senare kommer han ut med en bägare med en vaniljkula i. Haha, vilken liten charmör jag har.

En rejäl genomkörare i skogen blev igår eftermiddag. Nu vänar en tur till skogen för lite svampplock för gossen&mej. Jag har dessutom påbörjat träningen till en markering i kantarellsök. Precis som förra året men då rann det som mycket annat ut i sanden. I år ska vi klara det. Jag ska mkolla upp om det finns någon bra kantarellkurs i närheten också.
Ha det br :D

Kommentarer
Postat av: sofie

Söta Julius :)

2010-07-27 @ 15:51:32
URL: http://www.dogpower.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0