En dag vid hundbadet :)

Mja en dag var väl att ta i, men några timmar i alla fall. Där har han lekt med en blandras och en svanslös boxer. Ingen av dem var speciellt lekgalna som Julle, så i vanlig ordning rejsade han omrking och pratade för att få igång dem. Däremot badade de desto mer, gossen nöjde sej med att trampa omkring på botten och sörpla i sen en och annan deciliter.

(Här är första mötet, gossen är ruskigt nyfiken men liiite feg i början.)
Några gånger var jag ruskitg missnöjd med några kommandon. En gång tog det bortåt 1sek för honom att vända på inkallning (han ska inte behöva fundera, det ska sitta i ryggmärgen), samt några halter var halvtaskiga. Mitt humör sjönk drastiskt och tyvärr fick han sej en tillsägelse stackarn.. Jag skäms verkligen över att jag inte kan behärska mej bättre. Han är ändå det största jag äger, min absolut bästa vän som ger mej allt. Då kan jag väl för fan skärpa mej och försöka ge en tiondel tillbaka. Världens bästa guldgosse!!!

Är han inte söt så man smälter? Såhär häpen såg han ut när jag tog honom på bar gärning. Klassblöt stod han med fyra tassar på mattes filt och slickade i sej vitlöksdressing utav bara helvete. Men vad gör det när man är så söt :D Till&med en dreggeldroppe hänger kvar i höger mungipa XD

Här går gossen till atack mot en sandgrop som han ägnade sig åt ett bra tag. Man kan ju undra vad han letar efter :)

Ikväll har jag jobbat, bingon på fredagkvällar somvanligt, idag med min mor. Pengarna strömmar in (eehe). Imorn drar vi till gotland i en vecka. Mor, far, jag, Julle, äldsta bror&hans tjej. Det ska bli så underbart att ni anar inte. Jag läängtar efter en vecka av bara ledighet. Däremot är jag lite orolig över hur det ska gå att åka bil så långt med Julius. Till gotland förra året var det en mardröm. Som jag skrivit förr så är han inte bekväm med att åka bil. Han klarar det ju, men han kan inte sova på långa vägar. Sitta upp och flåsa tungt är inte så värst bekvämt för någon av oss. Jajja, det löser sej :)
Jag tänker iaf skriva därifrån :)
Ha det göttans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0