Hundbus :)

Idag har det busats för Julles del vill jag lova. Vi åkte en tur till hans hundkompisar och gick en långis på deras stoora gärde, där de hade plogat en väg. Helt perfekt!

Lilla Bettan har redan blivit hela 6månader och är stor som ett hus i jämförelse mot sist jag såg henne. Trodde det var hennes mor som kom och mötte mej medan det i själva verkat var lillen hihih :)

Här har vi hela skaran! Minstingen av springrarna sitter alltså till höger :) Hon har stora fina tantecken i ansiktet!


Här är gänget in action.


Dessutom har jag en oerhört förvånande sak att berätta :O Katten som familjen också äger spatserar självsäkert in i köket. Julle nosar lite fundersamt och sen umgås de helt som vanliga polare :O Julle som i vanliga fall blir livrädd för odjuren och endera hoppar på dem eller flyr. Visst va han lite fundersam men verkligen ingen fara. Jag är helt chockad! Nu ska jag noggrannt notera om han ändrar sitt beteende mot katter i allmänhet. Han kanske bara behöver träffa några vänliga sådana emellanåt!

Se och häpna!


Klickerkursen i april som jag hade funderarde på att anmäla mej till blir tyärr inte av för mej. Någon gång ska jag definitift gå den, och det är heller inte så att jag tänker träna på något annat sätt för det. Men eftersom jag inte är garanterad ett sommarjobb i år så känns det dumt för min del. I juni ska jag försöka ta körkort och vise versa så det går tyvärr inte. Visst att jag för tillfället har en del pengar och självklart skulle jag kunna lägga två lax på detta som antagligen skulle ge mej något som är mycket mer värt. Men, får jag inget jobb så ska jag klara mej på det jag har ett år till. Skulle jag känna mej supertaggag skulle jag säkert gå den, men ska jag vara ärlig så är jag jäkligt sugen på lydnaden för tillfället så det kanske blir något i den vägen som dessutom kostar mindre. Klickerkursen kan jag ta när jag vet vad som väntar mej.

För övrigt måste jag bara svara till Roffe: Du skrev ingen länk så jag svarar helt enkelt här. Det du skriver är förjäkla intressant tycker jag. För jag har verkligen fått exakt samma uppfattning. Vid vår sommarstuga vaktar Julle om någon närmar sig vår tomt. Han vaktar för alla, favoritgrannen, småbarnen som är hans lekkompisar,  alla. UTOM för en man som är ca50 och förståndshandikappad. Den mannen skulle garanterat kunna gå in i stugan och börja laga mat utan att Julle lyfter ögonlocken medan de andra skulle få sej en räjäl utskällning om de ens passerar gränsen. Jag har alltid funderat kring om det beror på att han är "annourlunda" för Julle.

Möter vi honom så ger Julle inte honom en blick, medan andra får sej en puss och en viftande svans om han tillåts gå fram. Jag förstår verkligen inte varför denne man varken syns eller hörs i Julles värld, men jag förstår att Julle på något sätt läser av honom. Skitcoolt!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0