Fullt upp.

Började dagen (klockan 14.00) med att cykla till industriområdet för att lägga spåret som jag hade tänkt. Det visade sig dock vara jäkligt mycket bilar, men jag chansade i ena kanten och hoppades att inget skulle stå ivägen när vi kom dit lite senare...

Sen drog vi oss ut på långisrundan i skogen. Grabben var jäkligt sprallig idag, antagligen för att han bara fick sej en halvlångis igår. Och det är ju betydligt skojigare att traska omkring med en vilding :) Två stycken upplet längs vägen som planerat. Han hittade dem båda fint efter lite sökande och kom in med dem fint och med hög fart. Som belöning blev det kamp med trasa, som jag anade skulle bli lite krångligt att få honom att bjuda till i. Men båda gångerna (det är kanske det som känns mest positivt med den rundan) bjöd han till ordentligt och kampade, morrade och slet. Bra jobbat!!! Han kan vara halvkrånglig med det ibland, och då känns det ju inte som någon vidare belöning heller..



Spåret gick vi vid åtta-tiden. Och självklart var grindarna stängda, så vi fick låna pappas kort+kod och traska in där, och hoppas på att ingen kollade på för jag antar att det såg aningen skumt ut ;) Direkt i spårets början hade naturligtvis massor med bilar åkt så där fick jag hjälpa honom endel, men i övrigt gick det bra. Visst springer han som alltid för fort, koncentrerar sig inte och är ivrig till tusen. Men under en raksträca på ca 100m gick han kanon. Nosen i marken (shit, bara det lixom) och även i ett ganska lagom tempo och fokusering. Där kändes det bra! Han hittade sitt märgben och sprang runt och visade upp det med stolthet..

Ni ska se honom, hans blick och hans motivation när han vet att han ska spåra. Han halvpiper emellanåt, trampar runt an iver. Tänk om man kunde få fam och lyckas använda någon liknande som belöning.. Jädrar va bra det skulle va..        Externbelöning fungerar ju för övrigt bra. Det ska jag testa vidare mer på...

Hare gött ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0