Full rulle :)

Gårdagen började med en långprommenad i skogen :) Längs vägen körde jag lite inkallningsträning och även idag gick det superbra. Han kommer med fart och glädje. Vi är påväg nu :D

Vid ett-tiden tog vi bussen in för att träna lite tillsammans med Sara&Dagmar (Vet tyvärr inte hur man länkar).  Återigen: Grabben HATAR att åka buss. Han flåsar och gäspar i mängder. Det går, egentligen inga problem så, men han kan ju knappast slappna av stackarn.

Väl framme tränade jag och Julle på att frysa tassarna vid ett hoppstå. Sara kom med perfekta idéer, sånna som man önskar att kunde komma på själv, och det funkade bra. Vi fick till lägre hopp, och även frysta tassar betydligt oftare än tidigare. Sen måste ju jag hålla ordning på allt mitt åxå, det är där problemet ligger haha!
Dagmar tränade på inkallning, kommandon osv. alltid lika duktig :) Sara med för den delen. Kan nog inte tacka tillräckligt för all hjälp. Tyvärr bidrar ju aldrig jag med något, eftersom jag inte kan. Så det blir ju Sara som lär mej allt! Tack för ditt tålamod :D

 

Hon tipsade även om en klickerkurs. Närmare bestämt om "Introduktionskurs till klickerträning" med Ann-Louise Ryrvik. En helgkurs i början av april. Jag funderar och funderar för tillfället... Att vi kommer använda dessa matoder föralltid är redan klart, jag känner verkligen att vi hittat vårt sätt, så det är inte där tvekan ligger. Snarare om jag är för dålig. Om det skulle vara bättre att vänta ett halvår osv osv. Pappa tycker att jag ska köra på! Och jag måste bestämma mej snabbt. Jag ska grubbla vidare... Det ligger ju endel pengar bakom. Även om jag både har pengarna och vet att kursen är värd varenda krona.

 

 

Väl hemma kunde jag såklart inte dra mej från att köra lite till. Trots att Julle gick omkring som en zombie, tillslut fick jag lägga ner för dagen. Han var ju helt slutkörd.

Idag har vi återigen gått den gamla vanliga skogsrundan. Den är egentligen helt perfekt. Den tar ungefär 1h och 20min, nästan allt i skogen osv men jäklar vad jag har tröttnat på den. Vi har säkert gått den 100ggr nu och det känns.

Ha det bra!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Det var jätteroligt att ses! Och du är jätteduktig, så det så.

Och ang. kursen så säger jag bara: KÖR! Du tror att du är sämre än du är och kursen är ju dessutom till för att du ska lära dig! Läs Klickerträning för din hund en gång till så får du lite mer kött på benen, sen ska ni självklart gå kursen! Anmäl dig NU!

2010-01-24 @ 18:57:35
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/
Postat av: sofie

Menar du att vi ska komma till kil? :) För det gör vi gärna, specs har som sagt inget emot alls att åka buss, han är van ;) För om vi åker dit kanske vi kan hälsa på våran uppfödare också?



Jag håller med sara förresten, du är superduktig!!

2010-01-25 @ 09:13:37
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0