Årets första joggingrunda avklarad :)

1. Glömde att skriva igår. När vi var i stan med Sara&Dagmar gick vi en liten sväng runt Gubbholmen. För det första så gick Julle riktigt illa i kopplet. Egentligen drog han inte direkt, eller i alla fall inte konstant men han flängde runt endel och skulle gå längst ut och sådär. Visst stannade jag men jag belönade inget och halvslarvade lite. Helt mitt fel vilket jag egentligen skiter i. Han går klockrent i andra situationer :) Vilken inställning!

Sen så gjorde jag en inkallning till grabben. När jag ropar "Julle kom" så säger jag det på ett speciellt sätt, och säger jag det med andra tonlägen så betyder det lixom inget speciellt. Problemet med denna inkallning blev att jag bl på något sätt. Så jag blev stående med öppen mun, och Julle stirrade på mej en sväng innan han återgick till sitt sniffande. Var det en inkallning eller inte? :O I alla fall så kopplade jag honom och började om, ifall det nu var det :D Frågan är nu om jag ska börja om så att alla "Julle kom" betyder just kom. Men å andra sidan var detta första gången problemet dök uppså så vidare stort kan det knappast va. Nu har jag skrivit detta också!



2. Idag fick jag inte plats på mitt spinningpass, så jag snörade på mej gympadojjerna och drog med mej grabben till sjön. Själva joggingturen blev "bara" dryga 3km men med start/slut prommenad blir allt som allt 6km. Det är väl en bra början i alla fall haha.. Vi mötte en hel drös med fok vilket kändes bra, eftersom det är becksvart skog på båda sidor vill man helst inte vara ensam, trots att man har grabben som vaktar rätt rejält.

För övigt har vi kört lite hoppstå och sitt fint med goda reslutat. I hoppstå har han börjat förstå att det gäller att frysa tassarna. Nu väntar jag lite längre innan jag slänger fram handen med godis, vi ska köra lite mer ikväll också. Och i sitt fint han han till att börja med förstått att jag är ute efter sitt, och även delvis förstått att det handlar om att lyfta kroppen/tassarna lite. Kruxet där blir att inte klicka för att han ställer sej på bakbenen, vilket han gör typ hela tiden. Detta ska nog gå vägen.

Angående kursanmälan ska jag vänta någon dag och fundera bara. Men jag tror jag har bestämt mej :) Vad har jag att förlora lixom!! Jag ser framför oss hur vi är på plats vid sommarstugan, vädret är kanon och vi ligger glassandes ute på stenön. Med jämna mellanrum stormar vi upp och kör ett pass. Helt lysande båda två. Haha, kanske drömmer mej lite väl långt bort, men det får man ju!


Världens bästa Julle, 1år gammal på världens bästa plats! Fasen vad jag vill ha sommar :)


Kommentarer
Postat av: sofie

näääe det gör det nog inte :P haha

men ska vi mötas i karlstad då så kanske vi kan gå en promenad och så kan de få härja lite? :)



Fina bilder du har!

2010-01-25 @ 21:08:42
URL: http://specs.blogg.se/
Postat av: sofie

Vi kan också vara där vid fyra :) ska vi ses på stationen vid fyra?

2010-01-25 @ 21:31:45
URL: http://specs.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Din Julle verkar vara en glad prick och det förstår jag med det härliga liv han verkar leva hos dig :)

2010-01-26 @ 01:21:20
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: Sara och Dagmar

Vad roligt att det går framåt med hoppstå och sitt fint! Ska bli kul att se era framsteg när vi ses nästa gång!

2010-01-26 @ 13:22:09
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/
Postat av: sofie

Det blir kanoners det :)

2010-01-26 @ 19:25:26
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0