Träning :)

Igår var faktistk jag och Julle ute och tränade. Ja, alltså ett lite längre pass med pauser och lek. Vanligtvis burkar vi stutsa ut och in varannan minut, men nu blev det ett lite längre istället.

Busgulle kanske 5månader? :)


*Jag började med läggande under baklängesmarsh som gick kanon. Dock va jag lite väl snabb med klicket några gånger så tillslut la han sej inte helt ner, men det löser vi enkelt. Tänk va smart han är egentlige, han förstod att han inte behövde lägga sej ned helt, även om det nu var omedvetet från min sida är jag förbluggad :D'
*
Hoppstå som jag fortfarande inte lyckas med :/ Jag förstår inte hur jag ska få honom att frysa tassarna helt. Belönar jag direkt, kan han stå blixtstill länge efter det, men väntar jag så gör han ett nytt hopp. Nu var det visserligen flera veckor sen vi grejade med detta senast så jagfår helt enkelt fiffla lite till där.
*Vi gjorde 1 inkallning med en perfekt position som alltid :D Farten var bra men kan bli lite bättre.
*Lite mer kanin som han klara riktigt fint :) Han erbjuder massor med kaniner, även inomhus faktiskt. Under lovet nästa vecka ska jag försöka börja träna lite inomhus med honom. Dock får jag inte till en bild på kanin. Eftersom han inte kan göra det på avstånd så kommer bara mikrodelar av grabben med på bilden, någon får hjälpa mej i häljen :)

Det som är extra underbart med gubben är att han är så jäkla alert :) Alltid med och på topp. I sommras la jag ju ner träningen inför en lydnadsstart pga att grabben inte ville och var omotiverad. Hur kan det ha gått till :O Nu får jag till och med dämpa honom i vissa lägen, även om jag ärligt talat inte vill det. Hellre en jäkla övertänd Julius!

Julius frågar om han får äta upp en makaron :) Observera de flygiga morrhåren XD


Igår joggade vi till sjön, och faktiskt hem också. Vanligtvis joggar vi rundan där men går både dit och hem. Men igår va det för kallt för att gå efter att ha joggat.

Vi mötte en hel drös med hundar :) Bland annat två stycken cockrar som Julle tycker är oerhört läskiga av någon konstig anledning, varje gång vi möter dem blir han skraj. Men han sköter sej fint.  Han fick också leka med en border collie tant. Julle fick ett jäkla fnatt mitt på cykelbanan och det äldre paret höll på att stå på huvudet av skratt, de tyckte han var såå charmig.

När en annan hund passerade stod Julle och grävre huvudet under snön. Det enda som stack upp var svanstippen. Han kikade med jämna mellanrum till matte men sen dök han ner igen. Den andra hundägare skrattade gott åt min tok :) Det värmer alltid när grabben gör intryck på andra än mej!

Ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: sofie

haha jo, han får iaf en lång promenad per dag, men jag har ju skämt bort honom med två långisar per dag ;)



Aha va synd.. men vi fixar en annan dag :)

2010-02-26 @ 18:03:56
URL: http://specs.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så söt han är, din Julle :) Jag ville alltid ha en golden när jag var yngre. De ser ut som levande gosebjörnar :)

Vad menar du med hoppstå, förresten? Och läggande i baklängesmarsch? Är det freestyle du pysslar med eller har jag bara missförstått vad du tränar? :)

2010-02-27 @ 14:15:28
URL: http://nogg.se/livetsallehanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0