Rejs :)

I helgen både joggade vi och gick långisar i skogen. Mycket motion men desto mindre mental träning faktiskt. Det är riktigt risigt med det just nu. Tyvärr. Om man bortser från lite klickertrix då, som i och för sej är rätt krävande då han måste fundera och lista ut på egen hand :)



Idag åkte vi längdskidor på golfbanan. Jag hade Julle lös men han hade inte tid med att stanna och nosa inte. Galopp var gångarten för att han skulle hänga med så han fick sej lite konditionsträning gossen.

Golfbanan ligger ju precis intill en väg och det var det enda som oroade mej en aning. Och såklart får grabben för sej att rejsa ut på vägen. Det kryllar ju av rådjur i markerna så antagligen var det något som han fick nos på. Han lyssnade bra på mitt stanna, men dock krävdes TVÅ inkallningar för att han skulle komma. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det faktiskt. Jag skrek och skrek och det allra viktigaste var att få in grabben och det funkade ju på någon sekund. Sen hur det gick var inget jag brydde mej om i det läget. Det som känns bäst just nu, är att jag faktiskt känner att det är helt okej ändå. Vi hinner träna mer på det, och nöta i mängder. Men i all denna snö och i denna bitande kyla ligger det mesta nere för oss. Dock ska vi träna redan imorn då jag är ledig :) Mest bara för att leka av oss och ha skoj tillsammans! Det känns onödigt att hetsa upp sej för sådant nu, men självklart ska jag koppla honom då han inte lyssnar. Men då i aningen mer kontrollerade situationer :)



Imorn ska vi åka skidor igen :) Om inte min käre far tycker att det är för kallt, vilket han såklart kommer göra. Jag känner honom!

Ha det bra XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0