Mästare i hundskidåkning :)

Idag har Julius utnämts tills mästare i hundskidåkning. Mja, det gäller alltså att hänga efter matte (springandes) och sköta sig. För det är just vad gubben gjort. Vi gjorde inga inkallningar under den 7km långa skidturen men han skötte sej på andra sätt. Bland annat sprang han hela tiden precis bakom mej. Nosa/kissa hann han inte med i våran fart (eheh) så han valde att lägga sig bakom den smarte killen. Sen så skötte han sej fint när två åkare kom emot oss i motsatt riktning, han spårade/sprang inte iväg förlångt trots mängderna vilt i trakterna osv osv.



Vid ett tillfälle var han ca 100m bakom mej. Liggandes i spåret för att bita loss snön under tassarna, jag kommer in i banans längsta nedförsbacke vilket resulterar i att julle några sekunder senare är typ 200m efter mej (OBS jag har ingen känsla för sträckor). Oh herre vad det gick i de små goldenbenen för att komma ikapp. Jag har nog aldrig hört honom flåsa så mycket förut :O

Vi hade skitkul Och jobbigt vare också kan jag meddela :)

Innan skidåkningen va vi ute på tomten och lekte lite. Vi hade det skitskoj och jag passade på att göra några inkallningar. Den enda relativt svåra var när han stod och åt hundmat från marken, men den är faktiskt riktigt krävande för mitt matvrak. De övriga var somsagt ganska enkla, men de behövs ju åxå! Kaniin har också slipats lite, men ingen bild ännu. Den kommer :D

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0