En ny skogsstig :)

I förrgår hittade jag och Julius en ny skogsrunda :) Inte lika lång som "Rundan" men det kan vara bra att ha en lite halvlång också. Vi gick både dit, fram och tillbaka så nog blev det en långis i alla fall ;)



Igår fick Julle fingå med mej och mor ut på bygden. Där köpte jag en för tidig födelsedagspresent till fjunet. En ny sele!!! Tänk så bra, för somsagt fick han den gamla vid fyra månaders ålder alltså vid strolek som på bilden ovan! Samt att den satt förskräckligt. Jag skäms när jag tänker på att jag låtit honom gå med den gamla så länge. En sele som sitter illa kan ju till och med skada. Usch! (halvgråter). Dessutom gick vi den nya skogsprommenaden också!

Idag har vi åkt 7km längdskidor med far :) Jag räknade till 27pers kring med lilla banan som finns (vi åker flera varv). Och eftersom det var så mycket folk gick det lixom inte attt koppla vid vaje möte så jag lät helt enkelt grabben springa. Väldigt många steg ur spåret och lät oss passera och vilket betydde att grabben skulle passera massa folk som var 2dm brevid spåret han sprang i. Så jag blev lite orolig i början ifall någon skulle vara hundrädd, men snart insåg jag att Julle inte ens ville hälsa, dessutom ropade pappa på honom samtidigt då han åkte fremför julle så det gick kanonbra.

Julius vid skidspåern :) De börjar precis bakom den röda stugan!

Han har på sej den nya selen också :) Den är exakt likadan fast bra mycket större. På bilden ser även denna liten ut, men det är den inte. 100cm står det, vart måttet är vet jag dock inte ;)

En gång sprang Julle ikapp ett par åkare (alltså ca 5m framför pappa, julle brukar vanligtvis springa bakom pappa och framför mej) så galopperade han ute i snön 2m brevid dem och tittade på dem. De skrattade gott åt fjunet :)

Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Vad hurtiga ni är!



Grattis på namnsdagen Julle!

2010-02-16 @ 12:12:20
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0