vilket skämt.

Hela klassen skulle bli bjudna på frukost idag som en liten avslutning på ett närliggande hotell. Jag beslöt mig för att åka bil till stan och samåka med bror som skulle handla klappar. Dessutom skulle vi köra in bilen på service då den signalerat för elfel i motorn sen igårkväll. Men självklart startar inte bilen, den andra bilen har mor i stan, tåg går det inga på hela förmiddagen och bussen var redan körd. Det var bara att ringa och avsäga mig kalaset :(

En aningens enklare frukost käkades på hemmaplan innan jag&gossen tog långturen ner mot sjön. Sviiiinkallt var det. 22 visade mätaren. Julius bryr sig inte det minsta utan älskar kylan, jag höll ärligt talat på att ringa ambulansen :) Mina händer har aldrig varit kallare någonsin. Jag kunde inte knyta kängan vars snören gått upp och jag orkade inte svara i telefon. Mera kläder nästa gång!!
Förövrigt kom Lucifer apporterandes med ett rådjur nere vid sjön. Funderade på vad han käkade på och vipps kommer han knatandes med ryggrad, bröstkorg, hals och huvud av ett rådjur (bara skelettet tack och lov). Vi lämnade det där mitt på cykelvägem så man kan ju fundera vem som hoppar högt där efter oss XD

Nu har familjen julstökat hela eftermiddagen. Julius har tränat några pass hoppstå och krypa. När vi kryptränar ser det lite kul ut. Jag måste lixom sitta på golvet (kanske ska försöka stående) och eftersom han hela tiden kryper mot mej måste jag hela tiden backa bakåt. Så han kryper mot mej medan jag kryper baklänges genom halva övervåningen. Det blir väl snyggt när vi ska visa upp det tricket? :D

Julius ligger och myser med sitt märgben. Jag ska strax se andra delen av planet earth med far :)

Men när jag ser gosbilden måste jag bara gå och snosa upp min lille gosse ett tag först!

Ha det bra i kylan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0