4 december

Vi är tillbaka på banan (dvs friska och tbx i vardagen). Svinkallt och snöigt ute, men mysigt. Julius är störtförtjust, och det är väl egentligen jag med. I alla fall för en period.
Kurs i onsdags. Äntligen lite extra motivation :) Vi valde hoppstå och det gick riktigt bra. Han fann det snabbt och var riktigt riktigt stabil när det gäller stadgan. Kommandoträning väntar (yihaa, det som vi är så jävla bra på, INTE). Det behövs, och är ju helt perfekt att träna på det jobbigaste under kursen :)

Långispremiär sen i lördags blev det på torsdagkväll. En kopplad sådan, inne i samhället så mja, halvkul.
Fredag däremot blev det skoogen, och det uppskattades av någon ;) Jesus vilken liten clown han är. Lek och lite inkallning i halvmörkret. Lite lite hoppståträning på kvällen innan vi skickade in de sista inlämningarna för veckan och tog helg. Somnade i soffan vid nio, härligt värre :)

Julius trodde inte sina öron när jag talade om för honom attt mamma skulle följa med på långisen. Det hör ju verkligen inte till vanligheterna. En härlig sexkilometare i kylan. Julius har problem med att det bildas snöbollar under tassarna. Ska klippa håret där lite extra, så är förhoppningsvis problemet väck.

Hoppstå har körts idag med blandat resultat. Förutom att det tog säkert 3min för honom att hitta beteendet i hjärnbanken hade han svårt att hålla tassarna stilla vid nedstutset och stördes grymt av att jag la på ett kommando. Men vi jobbade vidare, och nog blev det bättre än i morse, men ingen framgång sen kursen egentligen. Svårt att veta när jag ska kommendera. Gör jag det för tidigt blir det tjatigt och osammanhängande (vilket jag visserligen ska testa nu. Tjatigt eller inte, det kan knappast bli krångligare än vi redan har det), säger jag kommandot under uppstuts blir han störd och sätter inte tassarna stabilt och snyggt i marken :/ Problemas!

Ska träna med kvällsmaten sen och förhoppningsvis inte backa alltför många steg :) Just det. Kommenderade kanin (sitt fint) lite spontant förut. Han gör alla beteenden han kan, men inte kanin. Yes, jag har verkligen lyckats med mina två miljoner repetitioner för att få kommandot att sitta. Nog var det enkelt som en plätt att jabba tbx allt på några sekunder.. Jag tröstar mej med det :D

Glögg och peppisar väntar. Ha det bra!

 




Kommentarer
Postat av: sofie

Hon har typ kronisk öroninflammation... blir rött och geggigt i öronen i perioder. men trots kurer så kommer det tillbaka, så det är bara att hålla efter.! :(



Haha! Vad roligt du tänkte på oss :D Är vääldigt glad vi klarat oss från den där skiten!!

2010-12-04 @ 17:18:35
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0