en erfarenhet rikare!

Julen var fin&mysig. En hög med härliga släktingar, lite julbord, massa julgodis och huur mycket film som helst. Fyra fylmer i sträck är lixom inga problem längre ;D.. Rekommenderar för övrigt The legends of the fall. Både jag och lovisa tyckte den var helt perfekt på många sätt.

Föruotm att Julius i vanlig ordning blev kallad både tik och yngling av två stoora goldenpojkars husse på julafton, och dessutom gjorde en klockren inkallning i samma veva så fick Julius mest bara vara. Njuta av att han alltid, under alla omständigheter sitter i centrum. Lycklig gosse! Lite godis och några tuggisar fick han av tomten.

juldagen skulle pulsklockan invigas i skidspåren. Men, den fungerade inte :( Den fungerar klockrent på resten av hushållet, men inte på mej. Börjar fundera på om jag är levande död eller något. Hur som helst är den bytt mot en likadan så får jag kika om denna funkar :)
Skidturen var perfekt. Förutom att det vid slutet av långspåret vi tog var en jävla massa folk. Helst vill jag åka ensam där, eftersom Julius trots allt springer i spåret, även om han inte förstör..

annandagen tog vi en koppelprommenad bort för att kika på motionspårens hundspår. Men mja, det skidspåret var för hund, prommenerare och pulkor. Så det var inte värst mycket till skidspår kvar :( vi som verkligen vill åka. Hur som gick vi på uppidupptäcksfärd och hittade en grusväg som slutade på den långa grusvägen mot sjön. Nere på den vägen kom gossen apporterandes med ett helt rådjur :O Mja kanskre inte riktigt haha, vilken superapportör isf. Men skellettet av skalle, hals, ryggrad och bröstkorg. Dutti viltfinnare :D

 

Igår skulle vi ta en långis runt halva värmland har jag förstått såhär i efterhand :) Vi gick in i skogen på en grusväg och efter 3km mötte vi på Ivan. En 1,5årig goldenpojk som (utan att överdriva, typ) var tre gånger så stor som Lucifer. Heeerre min gud :O De hade kul i alla fall, och bösade omkring ett bra tag. Lucifer var tvungen att säga till honom lite då&då för att bossa sig lite sådär, men de läste varandra så bra. Ivans husse&matte rekommenderade mej att ta samma väg tbx, det var tydligen lite längre än jag trott :)

På hemfärden träffade vi på blandrasen Krypa. Egentligen ska han väl inte hälsa på riktigt såhär många hundar som de senaste veckorna. Men träffar man på en bussugen golden ute i skogen går det ju inte att säga nej, och Krypa kom dessutom fram till oss utan att fråga.

 

Idag. Ja idag ja. Jag fick en fix idé om att gossen skulle fungera draghund idag. Vi åkte till skogen där jag tänkt köra på en grusväg. Och visst, om jag inte (såhär i efterhand) varit så idiotiskt idiot och kör rakt ut på en totalt oplpogad grusväg och kört fast. Jag kom flera hundra meter, men när jag skulle vända och parkera fick jag problem. Skit samma tänkte jag och drog på mej skidor och hund. Några hundra meter iväg stötte vi på ett jaktlag som väntade in älg+hund precis från det hållet vi skulle. Jakpott, vi vände. Även om de oerhört trevliga gubbarna sa att jag inte alls störde. De erbjöd mej hjälp med sina fyrhjulsdrivna jeepar så småningom. Julius och jag åkte omkring lite här&där i 30min innan morbror, far och bror kom gåendes från den lite större vägen med diverse skyfflar och liknande. Snacka om att jag belv utskrattad över att jag tydligen skulle sett att vägen var oframkommlig. Jaja, bilen kom loss tillslut, och då dök jaktlaget upp för att kika hur det gick för mej. Återigen utskrattad, fast verkligen på ett trevligt sätt :) Väl hemma drog mamma med mej på rea, nog med friluftsliv på ett tag nu..

Julius verkar för övrigt inte vara någon draghund. Det skulle vara om någon går några meter före med en köttbulle då..

Vårt skidåkande verkar inte vilja sej riktigt. men nu har jag fått nys om ett gärde lite i utkanten där det finns spår gjorda och där flera hundar brukar springa med. Vi får se när vi vågar oss på att fösöka. Nu ska vi ut och prommenixa. Fick en ny ipod (den gamla var trasig) i julklapp och nu är den laddad med massa gött.. Så nu ska vi prommenixa på!!!

Låångt blev det visst. Men ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!

Oj... Längesen jag hörde av mig nu :)

God jul på dig och hoppas du får ett gott nytt år! :) Ni slipper väl iaf smällarna därute, era lyckostar ;)

Vad är det för Lucifer jag läser om? Har du skaffat en till hund trots allt?? :)

Jag har köpt bur! Läste på lite om burlekar också, men det är inget för oss... Jag lärde in "gå in i buren" och det visade sig att jag gjort precis som de skrivit ändå ;) Men mer än så tänker jag inte träna. Jag är rädd för att Oscar skulle ligga som på nålar och vänta på mitt kommando att komma ut. Tanken är ju att han ska slappna av därinne :)

Hoppas att allt är kalas med dig!

Kram!

2010-12-29 @ 23:04:47
URL: http://nogg.se/livetsallehanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0