Projekt tandsten + trasig kamera

Jaha, där gick D200-kameran sönder. Den går att sätta på med tar inget när jag försöker ta. Och vad fasen ska jag ta med till Malta? Min lilla kompaktis som tar dretbilder, jag gråter. Pappa erbjöd mej sin D300 och visst, men jag ser den framför mej bland sand och solkräm. Hur som helst ska den lämnas in till Nikon i Stockholm så fort det bara går. Jag orkar inte...

Julius har prommenerat på långt varje dag nu de senaste 10 dagarna. Vi har gått tillsammans med springer spanieln Alice, och igår tog vi med oss grannterriern Sune på lånigs. Julle har ju aldrig prommenerat tillsammans med en annan hund på det viset men jag har kommit underfund med flera saker:

1. Julle är klockren. Tillskillnad från Sune som kryssade fram och tillbax och mestadels gick på två ben 2m framför mej gick Julle hela tiden avslappnat preci brevid utan att gena framför mina fötter. Han är underbar!

2. Jag ska nog kanske inte ha hanhund nästa gång. Julle i all ära, men lillterriern var ju helt fixerad vid dofter. Han gick som en dammsugare och tittade faktiskt inte på mej en enda gång.

3. När nästa jycke anländer ska den koppeltränas precis lika mycket och på precis på samma sätt som Julius. Grabben är för fan som och prommenera med en tom papperspåse, tänk vad praktiskt om båda är det ;)

Haha det låter som Sune är en riktigt buse men det är han inte. Men det är klart när det är första gången han är ute med mej, med husse&matte är han riktigt lydig. Faktum är hatt han är en ruskigt charmig kille. Med energi och fart utöver dess like :) Skitgo.

Ojuste! Det jag skulle skriva om ja. Vi träffade även på Mosart på vår nix igår och vi kom in på tandsten. När jag fick se Mosses bländende vita tänder kände jag att det är dax att ta tag i tandstenen. Julle har fått blöt mat i ca halvåret men nu är det ändrar sen några veckor tillbax. Utspritt på gärsmattan så att han tuggar ordentligt, dessutom åkte jag runt och köpte massa tuggisar och märgben som han ska knapra på.

Rensat örat har han gjort idag också. Hällde i nåt medel morsan fick tag på, så nu är det fixat.

Jag har nämt "nästa hund" flera gånger i detta inlägget, och jag planerar. Mer om det en annan gång annars blir det en roman idag!

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jobbigt med trasig kamera precis innan semestern! Verkar som att det är en rejäl en du har också. Dret! ;) (Jodå jag kan minsann värmländska ögg ;) )



Tandstenen bör du nog gå och skrapa bort hos en veterinär och sedan börja borsta tänderna på Julle två ggr per dag. Det där med tugga på ben och sånt funkar inte så jättebra. Vi blir ju inte av med vår tandsten för att vi käkar knäckebröd :) Och den sitter ofta en bit ner under tandköttskanten också, så man blir inte av med tandköttsinflammationer och sånt så länge den är kvar.



Kul att du har en till hund på g :) Blir det golden igen? ;) Jag funderar på hund, men jag är så låst med Oscar i och med att jag inte vet en kotte som kan passa honom ens en dag, så jag väntar med nästa hund tills jag har bättre förutsättningar. Du har det bra du som har en hundvänlig familj! :D



Ha så trevligt på Malta! Ja och Oscar tävlar i agility för första gången den 15 augusti. Håll tummar och tår för oss! :)

2010-08-06 @ 12:08:28
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: sofie

Neej. vad tråkigt med kameran!:(

Desto roligare med en hund till på g :)

2010-08-09 @ 16:58:08
URL: http://www.dogpower.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0