gris 1 och gris 2

Idag har gris 1 (Julius, han är född först) varit med matte i Kristinehamn och hälsat på gris 2 (Specs).
Vad var det hon sa nu da, 2h och 40min? ute i skogen och dom har lekt så mysigt tillsammans. Jagats, brottats och kampat. Under kampen sprack leksaken i två delar. Rättvist skare va! Julius har ignnorerat en inkallning, sprungit iväg när han satt under stannakommando och dragit lite i kopplet några gånger. Precis som man ska uppföra sej när man träffar bästis :D Nejdå han var duktig också, matten gosse. Men det alldeles underbara var att jag inte kände ens minsta lilla irritation utan jag kopplade bara när han inte lyssnade. Precis som jag SKA göra.. Det går åt rätt håll!!!!

Här är dom faktiskt ruskigt olika i jmf med verkligheten. Gris 1:s päls ser helt ullig ut beroende på att jag tog bort en svart sele i ps utan ansträngning. Dom är lika, bortsett från att Julle har en något ljudligare pipa när han uttrycker sin svartsjuka. Specs är 4kg större, säkert 5 då Julus verkar ha några kilo päls på sin lilla whippetkropp.

Det finns en anledning till deras nya namn. Julius rullade sej i hästbajs och Specs tog sej ett lerbad.

En tuggring väntar på Julius när han vaknar om några timmar.. Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: sofie

Söta de är! :)

2010-08-28 @ 19:46:41
URL: http://www.dogpower.nu/
Postat av: Sofie

Åh helt underbar beskrivning av grisarna! ;)

2010-08-29 @ 01:18:06
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0