Varför drabbar allt äckligt oss?

Denna bild sammanfattar vår dag rätt bra faktiskt:


I alla fall så gick vi skogsrundan, men utökade den rätt rejält med en ny stig som vi aldrig vågat testa innan. Det var kanske inte den bästa idén att testa den just idag när haglet öste ner och åskan mullrade precis över oss, men vad tusan. För det första så ignorerade Julle en inkallning och detta efter flertalet lyckade tidigare under samma prommenad. Jag kopplade bara, satte honom på platsen jag kallade ifrån, och gick ivägg och hade kul på egen hand. Efter ett tag satte jag honom på platsen han var vid kommandot och kallade in för att sedan få fritt fram..
Jag vet inte men det kändes rätt bra på det viset. Efter denna gjorde flera lyckade med bra belöningar också. Men tydligen måste vi nöta mer, men riktigt riktigt svåra störningar. Idag hade han fullt sjå att äta rådjursbajs, och det är extremt svårt för Julle..


Som om det var nog? Julle härjade omkring och grävde och hade sej medans jag gick på som vanligt eftersom han kommer ikapp strax efter. Jag kommer bakom ett krök, vänder mej om och ser Julle komma bärande på en pinne. Hm.. konstigt tycker jag för är han lös så bär han inte pinnar, då tuggar han på dom till skillnad från om han är kopplad. Jag stannar och Julle kommer farandes mot mej och lämnar av ett helt rådjurs-bakben inklusive tillhörande päls, brosk och torkat blod. Jag tackade så väldigt mycket för det och slungade snabbt iväg skiten upp i en gran.. samt belönade Julle med en näve foderkulor i buskagen.
Undra vad nästa person ska tro som får syn på ett rådjursben uppe i en gran, och varför har rådjuret dött? Jag hoppas det beror på den kalla vintern och matbrist, varg finns väl knappast här men man blir ändå lite skraj :(

Jajja, nu tuggar Guppy märgben och jag ligger med en chipspåse på magen! Endel plugg blir i helgen tyvärr, för övrigt ska vi nog hitta på nåt kul jag och grabben. Han kanske ska få ta årets första dopp :)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sandra & Zantos

Men shit! Hade jag sett de där rådjursbenet i en gran, ja.. Då hade jag nog garvat rätt friskt =) Hahaa!

2010-04-23 @ 22:10:13
URL: http://zantos.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Haha! Rådjursbenet var skoj xD Jag vet inte vad jag skulle tro! :)

Jag har så taskiga tävlingsnerver, så jag vet ärligt talat inte om jag kommer att tävla i agility heller, men nån gång lär man ju iaf prova :)

2010-04-26 @ 14:37:14
URL: http://nogg.se/livetsallehanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0