Vad händer?

Först och främst så hittade grabben och jag en ny skogsväg idag. Visserligen gick den delvis 10m från järnvägen (Sveriges mest trafikerade jäsnvägsspår dessutom) så jag höll ett extra öga på honom. Jag hade fickorna packade med diverse godis och leksaker för här skulle nötas inkallning. Och det gick kalas. Alla 20ggr faktiskt, med tvärvändningar och rivstarter. Ingen var sådär extremt svår direkt, men de får vi ta en annan dag.
Prommenadvägen ledde för övrigt till ett hus långt inne i bushen, den familjen funderade nog på vad jag sysslade med när jag klampade in på deras gård med en fyrbent blondin. Jag trodde såklart att vägen fortsatte, men icke. 6km blev det när jag mätte på eniro, men nu ser jag att det fanns en annan bätre väg jag skulle tagit av vid. Den får jag ta en annan dag.

Nu till det chockerande! Dagens personspår gick minst lika klockrent som gårdagens. Herre gud vad han spårade fint och koncentrerat, vad händer? Nu vill jag bara spåra mer och mer och mer. Så imorgon ska vi gå ett på en äng vi hittade under morgonprommenaden hade jag tänkt. Bara han inte tröttnar nu när allt går så bra :/


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja det är verkligen härligt att man snart kan komma igång med träningen igen! Det ska bli så sjukt kul att ha hela sommarhalvåret framför sig nu med massa hundträning :)

Jag är så avis på dig! Du bor så fint! Tänk om en annan hade ängar och skog och lågtrafikerade grusvägar utanför dörren. Det hade varit nåt det! Jobbigt att behöva ta bilen så fort man vill komma till en plats där man får vara ifred. Kul trick det där med att lägga benen i kors. Är det bara för att han ska se söt ut eller har det ett annat syfte? :) Oscar hälsar förresten grattis i efterskott ;)

2010-04-08 @ 01:30:41
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: Matilda

Vad kul att inkallningarna fungerade så bra och även spårandet :)

2010-04-08 @ 17:47:31
URL: http://www.goldenliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0