Löpning!

I måndags sprang vi som planerat. Vi utökade turen ytterligare litegrann så den är numer 4,6km men jag är ändå inte riktigt hundra. Helst ska den vara 5km då det känns bättre plus att det är enklare att räkna.. Problemet är ju att Julius inte är sådär jättepepp på att springa kopplad som den sista tredjedelen i detta fall blir.. För tillfället springer han en halvmeter bakom (kopplad) och det drar ner tempot nåt förbannat mycket tyvärr. Skogsrundan går ju tyvärr inte att utöka :( men 400m koppelspring extra ska nog gå bra och tag tar ett snack med honom ;)

(På ön, sommaren 2008. Julius 1år och 3mån)

Igår (tisdag) sprang vi också. Vi hade tänkt att prommenera men jag orkade verkligen inte. Fy 17 va tölit det är att gå numer känner jag, så det blev som det blev.
Ett redigt bakslag i katt-träningen blev det tyvärr. En svart katt satt ca 10m ifrån oss och grabben slänger sej ut för att hoppa efter den :( Dock är han alltid kontaktbenägen och oerhört uppmärksam och lyhörd direkt efter, men jag vill ju INTE att den första reaktionen ska vara Hoppa Efter, lite trist så nu får jag tänka om.

Kvällsmaten, lite extragodis och 5leksaker tog vi under armen och spatserade mot parken någon timma senare. Med en utmärkt störning iform av en ylande ursöt dreverpojk tränade vi lite inkallning, korsa tassar, snabba ligg, lite position och en jädra massa lek. Vi hade skitkul. Och det känns faktiskt som kommandot (korsa tassar) kors börjar greppas. Jag ska filma någon dag så får ni hjälpa mej :)

På hemvägen frå parken fick Julle syn på ett katt endast 1m framför, han ställer sej bara och titttar på den. Jag klickar för titt på katten (börjar om med svellerträningen helt) och allt gå så jäkla smidigt till. Kopplet användes inte över huvud taget och inga frustrationer fanns i luften av varken katten, julle eller mej. Det är en grå katt som måste vara världens nyfiknaste, skitsöt!


(På båten sommaren 2008)

Dagen har däremot varit riktig tråkig för bästis. Inga långisar, ingen träning. Ja knappt ens riktiga rastningprommenader. Vår gård är att bra och ha ibland, inte minst nu när det är lite varmare för då ligger Julle ute på gräsmattan unde sin hängbjörk måånga av dagens 12 timmar.. Han äälskar att ligga där ute och slappa den gossen!

Nu ska jag ladda infor fysikprov imorn. Jag är redigt förberedd så detta kommer gå kalas. (Jag försöker övertga mejsjälv här :)) Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sandra & Zantos

Jag känner till alla Zantos kullsyskon, de fanns bara två hanar, en var Zantos och den andra är avlivad p.g.a att inte ägaren kunde med den =( Synd. Sen finns de en tik som jag inte vet vart den bor. Men men, mycket möjligt att dom är lik varandra eftersom dom är av samma blandning. Men ta gärna kort på honom för de skulle vara jätte roligt att se =) Kul att du verkar följa min blogg =) Jag kollar din minst en gång per dag. Du skriver väldigt bra tycker jag.

Ska hälsa från Zantos också =D

2010-04-21 @ 20:58:19
URL: http://zantos.blogg.se/
Postat av: sofie

vad hurtiga ni är! :D hoppas provet gick bra idag:)

2010-04-22 @ 23:08:34
URL: http://www.dogpower.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0