Lek&spår.

På förmiddagen prommenerades det i nästan 2h tsm med denna söta lilla tjej. En riktig springkompis det. Han har brottats en hel del med Sune och Mosart under påskhelgen, så nu passade det bra att springleka lite :)

Hon är en blandning mellan bc, collie, schäfer, labrador och som ni förstår ett riktigt energiknippe. Tänk att träna lydnad med den (drömmer). Jag klagar inte på bäsits, för han gör alltid så gott han kan även om han skulle behöva lite mer driv emellanåt.


Nu har vi precis kommit in efter ett kort spår. Riktigt svårt för grabben då jag var tvungen att snirkla mej runt en beck, en stig och en massa rådjursskit. Jag är grymt impad av MrJ. Han spårade med nosen nere (bara det, wow) och i sakta lagomt tempo. I vanliga fall står han på två ben, flåsar högt och kan gå flera tiotals meter fel. Antagligen hade han bara en bra dag, men jag ska testa om den håller i sej imorn ;)

Rådjursskiten åt han för övrigt upp på tillbakavägen den byrackan ;) Inget ska missas!


Kommentarer
Postat av: sofie

En aussie :)

2010-04-07 @ 14:06:45
URL: http://www.dogpower.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0