Klickerträning för hela slanten..

Jisses vad jag har fått ny motivation. Julle klickades ju in vid 4 månaders ålder, men just klickerTRÄNING har vi bara kört lite halvhjärtat vilket självklart inte leder till i närheten av samma effekter som om man kör fullt ut.. Men nu jädrar blir det KLICKARTRÄNING till 100% framöver. Inte det minsta lockande eller korrigering. Och vi har redan börjat :)

1. Fina raka sättanden - som vi tränat lite grann på och det går kanoners, det sitter perfekt, snart ska väl kommando på beroende på om jag vill göra det till en lydnadsinkallning eller inte. Vi får se!

2. Trampa på ett lock - ska småtesta lite på agilityn på torsdag och lärde då in detta ifall jag kan ha användning av det. Kan tillägga att han lärde sig detta på kanske 4 sekunder :O Och jag överdriver INTE. Sen har vi tränat lite avstånd och sånt såklart!

3. Hålla fast - där kör vi för tillfället med en gammal hårborste. Har nu kommit så långt att han håller den i kanske 3 sekunder. Han släpper den inte därefter, men då kommer tugget. Så längre tid är det vi kör på däör. Och även detta gick på några få sekunder egentlige, fast jag har testat i lite olika miljöer och så.

Och det är ett jäkla driv i honom. Han erbjuder massor med glädje och det är så kul. Med tanka på att han är en sk Crossover hund så hur kul kommer det då inte bli om några månader när han fattat principen?

Inkallningsträningen går inte som tänkt. Förra veckan bestämde jag att 3ggr/vecka ska det repeteras men det sprack ju redan första veckan. Och inte en enda inkallning gjorde jag på hundträffen heller :(. Inte en enda, där som jag hade tänka att hårdköra haha. Självklart ropade jag lite "häråt" och "skynda dej" oså, men inte inkallning med rätt signal. Jajja, vi får väl se när det hinns med...

I måndags joggade vi rundan och det gick bra, plus att vi gick 40min på morgonen, men sen har vi även kollat till valparna en gång till och denna gången blev det bättre bilder!

Här kommer godingarna :D






Helsköna! 6 veckor gamla nu, och holy banana vad de bits! Ha det bra.. :)

Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Men gud vad söööta!! Ska du skaffa valp? Vad är det för ras?



Himla kul att läsa att du blivit så taggad på klicker! Ska vi träna ihop nån gång?

2009-10-09 @ 23:54:09
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0