Hundträff och valptitt.

Jahapp, igår morgon bar det iväg på hundträff i stan. Allt blev verkligen lyckat, förutom att jag såklart slarvar med att kolla mejlen och missar att vi bytt plats. Så jag kom väl 25min för sent, men jag missade bara lite introduktion i klickerträning, och det kan jag ju.

Det var många hundar. Om jag lyckades räkna rätt så tror jag det var 11st. Vi började med lite klickerträning där jag valde att köra raka fina ingångar och det gick kanon faktiskt. Det satte sig ganska bra där, fast det behövs såklart mer traggling. Veterinärföredrag om virus, lunch och lite rallylydnadsträning hann vi med innan det var dags för lekstund. Stora hundar för sig och små för sig. Julle var ganska trött efter all koncentration så det blev inte jätte mycket bus, men han jagade efter specs några svängar och hade kul i alla fall.

Specs och Julle va verkligen hyperlika. Specsarn hade ju såklart bredare ansikte och Julle lite mer päls, men i all hast så kunde inte jag se några olikheter i alla fall. Jag tror att det är Julle sist, men jag är långt ifrån säker! Han brukar nämligen hamna sist vi lek stackarn.


Verkligen en helkul hundträff. Kul att någon tar tag så att saker och ting blir av. Hoppas det blir igen, så kanske man kan hjälpa till med något! :D

Enligt Sofie så är Julle den som står helt upp, och då är ju Specs den som plockar upp en leksak. Den sprattliga svarta är söta Svea med sina långa ben :D, och den stora svarta är Lovis. (Tror att alla namn blev rätt).


.

Där hemma åkte Julius raka vägen på fotbollsmatch, där vi vann med 8-1 och därmed går upp i trean nästa år. Herre vilket skrik och ståhej det blev, men champanj och allt!

Och efter detta åkte vi och tittade på valpar. Det blev rätt bråttom iväg så jag bara snodde åt mej en av pappas kameror och självklart bli inställningarna fel och 90% av alla bilder suddiga. Men till veckan ska jag visa fina bilder- det lovar jag. Några kan jag till och med visa nu.. Hon har alltså valpar som är brun/vita med tantecken, svart/vita med tanteckan, svart/vita och brun/vita. Alla färger som är möjliga. Min favvo är slöfocken Bruno, men jag vet inte vem som är vem på bilderna tyvärr, fast det säger väl sig själv att han är brun? hihi.









Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Louise & Svea

Vad bra att ni hade roligt, det var kul att ni kom. Och självklart blir det fler gånger :)

2009-09-20 @ 20:09:17
URL: http://raisetofame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0