Hm..

Jag och grabben har kört joggingrundan två gånger sen sist. Den är kort, men då kommer jag ut oftare så det är riktigt skönt. Vi har gått en långis i koppel..

Och vi har gått mot sjön. Där springer han ju alltid lös eftersom det är en bra cykelväg osådär, och så finns det en plats där det går en väg åt vänster. Där springer han alltid in, och man ser inte pga häckar och träd om det kommer någon där. Iaf så kom jag ikapp honom och där står han, spanar på två hundar som kommer mot honom på kanske 20m håll. I all hast drog jag till med en inkallning, och mycket riktigt kom han, MEN. Även om det inte va mer än max en halv sekund som han stod kvar innan han vände mot mej, så är jag lite missnöjd faktiskt. Om det ens va en hals sekund, så kan han snabbare. han ska inte ens hinna tveka, han ska ha det i ryggmärgen. Kanb verka som småsaker, men jag är noga med just tvärvändning. Vi ska repetera lite inkallning någon dag när tiden finns..

Och idag har vi varit å golden-dagen. De fick skjutsa dit mej och åka iväg för idag va det typ 20olika grejer som skulle göras, och självklart fotboll. Så där var jag och Julle i 4 timmar och traskade runt. Lite uppvisning i lydnad, agility, apportering och freestyle. Utställning och en tipsprommenad. Det va mysig, men lite långtråkigt för vår del då vi inte kunde åka hem tidigare. Iaf så testade vi lite agility men tunneln gick INTE idag :) Vi tränade även lite fot (vardagsfot) på gräsplanerna bland hundar och det gick kanoners. Det enda är att han har påtok för mycket kontakt. Som det är nu går han prick vid sidan och stirrar på mej  och sitter vid halter. Det är ju tävlingsfot för fasen och så kan han ju inte gå i fem kilometer. Så nu klickar jag för någorlunda rätt position (alltså helst lite slappare position än han går nu) och för att han tittar på annat.



Han skötte sig superbra hela dagen. Gcik otroligt bra i kopplet, la sig och sov när jag va tråkig och bjöd upp till mycket lek emellanåt. Dessutom blöev hans moster BIS 2 idag och dottern i vår uppfödares familj vann barn med hund. Jag gick inte fram till S, vår uppfödare. Jag tänkte att hon antagligen inte känner igen mej utan mamma, jag vet jag är mesig. Precis som min grabb!

Ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0