Stugan!

Först och främst blev det en långis i skogen för mej grabben och mor i onsdags. Inget speciellt direkt, men jag fick någon helt okej bild som jag väl kan dela med mej av. De är tagna med min lilla canon.

Snacka om fin hållning. Nästan att han ser ut som den ras han är XD




Agility har vi varti och tränat med träningsgruppen i torsdags. Hör och häpna men grabben var som förbytt. Rejs igenom tunnlar och segling över hinder. Han är allt korkad ända in på benknotorna min grabb. I slutet ordnade vi en liten bana som vi körde en och en och han fixade den galant. Två tunnlar, massa hopp, ett långhopp och ett slalom som jag då självklart får hjälpa honom med..

Ledig fredag så jag, Julle och mormor drog iväg till sommarstugan direkt efter agilityn. Fort som satan så jag skulle hinna se idol, och pga det missade jag den ena instruköterns uppvisning med sin bc. Jajja, man kan inte få allt...

I stugan blev vi kvar i tre dagar. Och som alltid blir det mängder med motion för grabbens del. Kopplet ligger nerpackat i väskan så han rör mycket på sig genom att bara vara på gården. Sen har vi ju självklart plockat svamp, joggat och busat i mängder.

Grabben badandes i kvällssolen. Höst!


Mitt inne i skogen på båtvägen mellan stugan och båten ställer sej julle och stirrar in i skogen. Visar tänderna och skäller och ylar nåt så frenetiskt. Visst att han kan vakta hemma tex om det är mörkt ute, men herre min gud (jag är inte riligös) vad rädd han måste varit. Det gick kalla kårar på ryggen medan jag samtisigt försökte behålla lugnet. Min störtsa fasa var att det var varg. I alla fall såg jag inget och vände genast hemåt med grabben igen, och var 10sekund stelnar han till och stirrrar in i skogen. Fy farao vilken marddröm. ingen mobil med mej heller. På hemvägen rejsar han rakt in i skogen med nosen i marken och spårar som attan. Men jag avbröt honom med ett enkelt Julle bara så att han inte springer bort sig i markerna...


Julle sittandes på ett bondägg och spanar över nejden... Kolla in kroppsspårket, så Julle i bott :D Jag blir gråtfärdig när jag ser det. (av glädje alltså).


Sen har han skällt ut fårflocken en gång, men han har även gått dit sen igen och sagt förlåt. Han har skällt ut grannens katt en gång, men det positiva är att han håller sig en bit ifrån. Han hoppar inte direkt på den om man säger så, och dessutom gjorde han en klockren inkallning när han stod där och skällde ut katten, då blev matte nöjd också. Och just det, elstängslet har han fått sej en smäll av också. Hugaligen vilket hjärtskärande skrik har ger ifrån sig samtidigt som han flyger ur diket. Undrar när han ska lära sig? haha :)

En av alla prommenixer vi gick. Grabben intar lämplig position och klistrar bästa leendet.


Fotboll och gäddfestival blev det igår. Och trots tre familjemedlemmar och mängder av folk på festivalen gick han helt okej i kopplet. Nema problema ens där. Långisar har vi hunnit med flera stycken se sist också, men nu minns jag varken ut eller in.. Ha det bra! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0