6 & 7 september,

Igår gick Julius en långprommenad med mamma och pappa på morgonen. Alltid skönt med lite lov från det någon gång, även om jag äälskar att långprommenixa med honom.

Vi följde med och lämnade mormor vid stugan och passade på att gå en ca 300m långt godisspår. Han fick springa lös när vi spatserad på stigen mot spårstarten och när han fick vittring och var påväg ut i spåret. Så jag slängde ur mej ett hastigt halt, och det fungerade kanoners. Vi har ju inte tränat sådär jätte mycket stadga på det, men han vände sig mot mej och stannade där, kom inte mot mej som var problemet med stanna. Igår var vi i och för sig och tränade på planen, lite handtarget som jag ju döpt, lite vardagsfot som jag också döpt nu och lite halter.

Julle brydde sig inte så värst mycket om godisarna (som i detta fall är matbitar). Han är ju inte direkt noggran i sin spårning och spårar säkert en tredjedel men högt huvud haha, men han hittar alltid rätt (med lite hjälp från mej ibland), han blir härligt trött efteråt och han har oerhört kul. Det är väl ändå det viktigaste! :) Sen blev det en snabb rejsa av sej i skogen där jag innan det bar av hemåt igen. Där tittade vi för andra gången förbi valparna men bara någon minut så någon bild blev det inte. Men det kommer, kanske till helgn.






Idag gick vi vår vanliga rastning på morgonen innan jag åker till skolan, dvs vid 6.20 tiden ungefär. Pust! I fredags på idrotten sprang jag mitt 5km konditionstest, VG på det, så jag tänkte passa på att försöka komma igång och jogga åtminstone lite grann så när jag kom hem så drog vi iväg på en joggingrunda. Allt som allt 5km, men jag sprang bara i skogsdelen dvs 3km. Haha, lite slappt men eftersom jag hatar att jogga så är det bättre jag joggar lite än inget. Spinning kommer bli 2ggr/vecka såfort allt är klart med mitt träningskort, jag ska försöka hålla igång nu. Så de dagar jag kör spinning för grabben träna mentalt istället. Jag orkar ju inte prommenad OCH spinning lixom :)



Jag testade även lite vardafsfot under prommenaden och det fungerar oerhört bra faktiskt. Vi behöver bara öva på lite längre sträckor och det har det redan börjats med :) Jag körde endel med koppel idag, förut har vi bara tränat lös.

Jajja, nu ska jag göra mera läxor :( ha det. Och tack sofie och specs, Kul med en läsare :) hihi

Kommentarer
Postat av: sofie

Klart vi läser, vi vill ju följa era dagar ;) Kolla på minhunddagmar.blogg.se! Dags för hundträff :D

2009-09-09 @ 10:16:05
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0