Motion!

Igår söndag gick Julle först en prommenad med pappa. De gick 5 kilometaren vid motionsspåren och grabben sprang lös och skötte sig tydligen fint. Därefter gick han 5km med mej och min kompis L och hennes hund Alise.

Alise har ju precis löpt men sist hon löpte lekte de bra trots att hon var i höglöp så jag förväntade mej verkligen inga problem. Men det första grabben gjorde var att börja rida på henne. Snacka om chockad matte? Han har knappt gjort det någonsin, och dessutom reagerar han inte p löptikar. Som tur va märktes det inget mer efter det. Antagligen var han så uppspelt av situationen helt enkelt. Under prommenaden lekte de fint och precis som vanligt.                      När vi kommit halvvägs så tyckte jag Julle kändes lite o kontaktbar på något vis. Vipps så flyger han in i skogen och börjar spåra. Jag blev lite orolig där så jag drog till med en inkallning, vilket han inte lyssnade på. Visserligen vände han några meter senare och travade mot oss, men det är verkligen INTE den typ av inkallning jag vll ha. Det ska vara tvärvändning, och det lever han nästan alltid upp till måste jag säga. Visst var det dumt som **** att ens kalla in i det läget, men han MÅSTE klara även sånt. Träning och repeteition får bli..  Därefter var han precis som vanligt igen och skööte sig bra. Kom på de inkallningar jag gjorde, så han kanske hade en dålig dag helt enkelt.

Julle och Alis jagar varandra. Det är så de leker, de brottas aldirg, bara jagas.




På kvällen tog vi oss en prommenad dit igen för att lämna lite saker. Så då fick han ytterligare en längre prommenad och lek med hundarna. Han sov gott på kvällen vill jag lova!

Idag måndag gick vi återiggen en långis med min kompis och hennes TVÅ hundar. Idag fick även den lille följa med. Julle var helt som vanligt, även vid den märkliga platsen från igår, och inget konstigt med Alis heller.

Svårt att gå med tre uppspelta hundar. Tur man bara har en.


Söt bild på Salli som fastnade på linsen.


Så idag ändes allt betydligt bättre. Nu ska jag sjunka in i Greys anatomy, som blir min uppladdning inför morgondagens saftiga fysikprov. Wish me good luck :) Ha det bra!!!




Kommentarer
Postat av: sofie

haha tyvärr är han inte till salu just nu, jag ringer nästa gång han är jobbig!

2009-10-22 @ 18:40:50
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0