Hundträff..

I onsdags slutade jag skolan redan vid tolv, så jag hann gå ett spår med grabben innan det blev mörkt. Och det gick väl helt okej. Jag menar han hittar ju alltid till slutet även om han rejsar i 400km/h och har nosen högt. Han kör väl någon slags egen sökvariant. Han hittar och han har skitskoj, det är därför jag gör spår åt honom. Sen får han använda den metod han vill haha!



I trosdags slutade jag däremot skolan vid fem. Men jag pallrade mej snabbt som tusan iväg på hundträffen. Äntligen kunde jag komma. Bussresan gick bra, förutom att jag verkligen måste tvinga in honom på bussen. Först släpande jag in honom och skulle själv gå på efter honom. Men då backar han flera meter ut så hela kön får backa de också. Det såg lite skoj ut och de skrattade åt honom.. Min lilla husgud!

Han lekte med Specsarn och Svea lite grann i början. De hade verkligen skitkul. Och jag är så glad att Julle hittat en brottarkompis äntligen. Alla andra ska springa och jagas, så stackarn blir ju sist alltid. Men Specarn förstod sig på Julle han.

Sen tränade vi lite och jag fick så perfekt hjälp av Sara för att lära grabben backa. Skitbra men någon som kan så man kan fråga. För övrigt så kan jag inte förstå hur kass jag är på att tajma rätt. Jag klickar fel och fel igen, jag är förundrad hur grabben klarar av att lista ut när jag är så otydlig. Det blir något att jobba på för mej det..



I övrigt så har grabben gått långa skogsprommenader hela veckan. Idag först 7km på morgonen och sen 45min vid sommarstugan. Och sen har vi nött backa i mängder. Han backar numer kanske 1m. Men med tanke på vad mycket vi tränat så förstår man verkligen att jag är kass på tajming och höja/sänka kriterier oså. Hade man vart bra hade vi vid det här laget fått ihop att helt freestyle program. Men förhoppningsvis blir man bättre så småningom...
Sen har Julle blivit klippt också. Sist var vid brors student om jag inte minns fel, så det behövdes om jag säger så. Hår finns det gott om på min pojk, men nu är lite borta iaf. Vi hörs!!!

Kommentarer
Postat av: sofie

vi får träffas oftare så pojkarna kan leka av sig :D

2009-11-22 @ 16:41:32
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0