sommarstugan.



Mys i sommarstugan hela dagen. Pappa tog med sig Julle till skogen en timma på morgonen, han skötte sig tydligen exemplariskt. Efter det åkte jag och Julle till sommarstugan med kusiner med familj plus mormor. Jag klippte hela gräsmattan, eller snarare mossmattan och gick efter det ner till sjön där jag tog årets första dopp. Riktigt kallt, med inte chock-kallt. Julle slängde sig och och simmade runt som vanligt. Det blev en hel del prommenader där borta, och han va lös hela tiden utom på bilvägen i början så nu är han ganska trött i kroppen. Han har dessutom varit och sett en fotbollsmatch.. Jag måste säga att han sköter sig bra. Han klarar av att inte smita till grannen och käka upp kattmaten, och det är framsteg. Däremot vaktar han gården rejält, men lugnar sig snabbt om de får hälsa. Han är riktigt trygg så, han skulle ALDRIG släppa in vem som helst utan att det hördes. Även om svansen går som attans och han är glad så låter han om någon kommer in på gården, det är tryggt!





Imorn är första dagen på jobbet :( Ska upp halv 7. Fy bubblan för det.. Ha det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0