Lyckad träning.

Idag blev det bara rastning framm till klockan sex då vi hade en halvtimmas privat träning med kursinstruktören. Som jag skrev tog kursen slut förra veckan men vi hade inte använt vår halvtimma än, så det blev idag. Och den blev riktigt lyckad.

Jag bad att få träna inkallning när grabben var upptagen med dofter så vi spatserade mot rastningsplanen där dagishundarna brukar få spring. Snacka om dofter där :) Men har grejade varenda inkallning klockrent, och bjöd upp till riktig kamplek. Jag fick slita och dra för att ha en chans. Kul nu när han fått upp lekintresset så. Det hade han inte innan.

Sen visade hon lite hur jag skulle få honom att förstå att stanna ( ifrån fart) betyder stanna och INTE stanna upp för att komma till matte. Säger jag stanna, så inte fasen rör han en tass framåt, det har han lärt sej, men grejen är den att han heller inte stannar utan vänder och kommer sakta makandes till mej. Så nu ska jag öva upp stadgan och börja belöna framifrån. Med risk att han kanske tar något extra steg innan han stannar, men jag får balansera upp det där. Det är ju absolut ingen katastrof såhär, men ifall det skulle vara någon bil en annat emellan oss  är det ju bra om han kan stanna och inte rusar ut i vägen för att han tror han ska komma och därmed blir påkörd. Jajja, slutpladdrat snart! Måste bara meddela att terminens absolut sista prov är gjort. I fyra timmar och en kvart satt jag med fysik slutprovet idag. Efter det var hjärnan påväg ut i flytande form. Vi hörs, ha det....

OBS! Kolla denna störtsköna bild jag hittade :-) Matte vänder bort blicken en sekund för att ta sig en bulle, snabbt som attan är grabben där och snikar åt sig matte halsduk för att rejsa runt med. Mattes guldgosse!


Kommentarer
Postat av: Sofie o Specs

haha va söt han är!!

2009-06-03 @ 19:45:19
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0