Julius är sjuk

För femte gången på ett år får vi åka in till veterinären med följande symptom:

*Feber
*Ont i  kroppen (kan inte lgga sig, äta från marken, skälla osv. Piper konstant om har rör sig det minsta)
*Ingen vidare matlust
*Extremt slö



De tidigare fyra gångerna har vi fått reda på att det är en infektion som härjar men de har aldrig lyckats hitta vad det är. Trots mängder med blodprov och röntgenbilder. Häromdagen åkte vi hem med en femte sort penicillin. Vi ringde som alltid och pratade med vår kära uppfödare och nu jäklar är det slut på skiten. Så fort vi får en remiss från smådjurskliniken läggs han in i Eskilstuna där dom bannemej ska hitta felet, och inte behandla något de inte vet va det är för att Julle snart ska bli sjuk igen. Jag riktigt lider med grabben!

Nu har han i alla fall ätit penicillin i tre dagar och han är nästan sig själv. Fast "felet" finns såklart kvar i ksoppen men medicinen gör att han klara sig ett tag till. Idag har vi varit ute på årets första båttur och ibåten blir min älskling som förbytt. Han ställer sig på bänkarna och man får riktigt hålla i honom så att han inte hoppar överbord. Annars är han ju extremt mesig somsagt. Jag kan inte beskriva hur mycket jag ÄLSKAR bilden nedan. Den är så underbar att jag börjar gråta :)



Träning har det som ni kanske förstår inte blivit av och jag börjar tveka om vi klarar av de fyra momenten tills september :( Vi får se, vi måste ju inte. Jag jobbar på dagarna denna vecka, men på fredag har jag sommarlov i sju veckor. Fasen vad skönt.

Vad ska ni göra i sommar?




Kommentarer
Postat av: Sofie o Specs

Men stackarn, hoppas han blir frisk snart och att ni kan lista ut vad det är som han får!

2009-07-01 @ 10:17:42
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0