Hör och häpna.. SLÄP-TUNNELN

Halopp :) Tvår dagar av sommarjobbet är till ända. Jag jobbar i köket på ett fritids/dagis. Det går bra, trevliga kollegor och en jädra massa lärare som nu känner igen mej, alltså ca 12år senare. Märkligt hihi. Med mina beräkningar har jag nästan tjänat 600kr nu. Wow..

Julle och jag prommenerade förbi ett hus där en hund kommer rusades och skällandes mot oss. Staketet skiljer dem dock åt. Och vad gör Julle? Jo han backar till min sida och går spontant fot med kontakt förbi.. Jag blev helt paff.. Whaaat? Visst, han gör ju inte utfall, skäller gör han heller inte. Men oftast tittar han iallafall på den andra hunden och spatserar framåt. Men nu backade han verkligen. Chockad! Det är väl såklart positivt antar jag..

Sen har vi varit på agilityträning med träningsgruppen. Han har ju inte ens vilja titta på de svårare hindren som A-hindret, balansen, släp-tunneln, gungbrädan mm trots kampstrumpan som han avgudar eller korv. Idag däremot placerade jag hans matskål i andra änden, släppte en hård godis i så att den berömda lilla dunsen ljöd och vips så gick han upp på alla hindren. Balansen som vi aldrig testat gick som smort och likaså A-et, däcket och hör och häpna SLÄP-TUNNELN. Det har fasen bleve en riktigt kar av min mes.grabb. Hihi, kul va det iaf. Trots att vi egentligen inte har något intresse för just agility, men träna och umgås är alltid kul.

Ledaren för ungdomsgruppen "tjatar" lite på mej att testa vara med på någon månadstävling i lydnad. Där får man ha godis med, berömma hur mkt man vill. Som en liten träningstävling. Jag såg att en tävling är den 8/8 typ? minns inte exakt och då var det platsliggning, inkallning, linförighet, ställande och apporteringen. Allt måste finslipas men det mesta kan han lite utav iaf. Linförighetern har vi bara kört i max 5 meter så endera skippar jag det eller så tränar vi som fasen i två månader. Tränas ska det göras, men jag vet inte om vi ställer upp. I så fall behöver jag endel skjuts i baken..

Ha det bra tills nästa gång!



Kommentarer
Postat av: Sofie o Specs

Duktig vovve :)

2009-06-17 @ 15:27:02
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0