Träningsrapport.

Först och främst va vi ute i skogen i närmare tre timmar på förmiddagen. Hittade blåbär, smultron och svamp :) Musms, och en trött hund på köpet.

På eftermiddagen drog vi till parken och började med ställandet. Det gick helt okej. Det fixar han snart. Däremot, eftersom vi inte har något kommando för det fria följet ännu (han gör det helt frivilligt) fick det sej en rubbning idag. Istället för att följa med stannade han kvar, stannade mitt under eller satt och titttade på annat. Sktistrist eftersom jag trodde att jag verkligen fått upp motivationen där. Men å andra sidan tränade vi ganska länge, då tröttnar han snabbt.

Vi gjorde även en platsliggning. 2 minuter utan problem. Men jag blir ändå så besviken. Jag börjar tröttna såååå mycket på att hela tiden kämpa för att hunden ska vilja träna. Jag vill ha en hund som vill vill vill träna lika mycket som jag. Som det är nu får jag verkligen planera hela dagen i detalj när jag ska träna, och ändå vill han inte alltid. Han vill ibland men jag vill ha en hund som vill jämt. Jag vill abbsolut inte byta ut världens bästa gosse det är inte det jag säger. Men jag undrar hur fasen jag ska lösa detta. Vi är INTE redo för en hund till, och vad skulle det va för hund? Men om man kunde få låna någons hund, någon matte som inte har tillräckligt med tid eller så.

Jag hatar att jag ena dagen är supernöjd och ska va med på månadstävlingen, medans jag nästa dag funderar på att träna med någon annan hund. Jag är så jävla less.... Grabben är sån livsnjutare, nöjer sig med prommenader och få vara nära familjen. Det enda som saknas är träningsmotor. Den finns, men inte alls i den mägd jag vill.

Jag är sur!


Kommentarer
Postat av: Sofie o Specs

åh va söt han är!! Han och specs är så jäkla lika, både i sättet och i utseende :)

2009-07-20 @ 10:36:24
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0