skogsinkallning.

Det har inte blivit mycket gjort sen sist. Vi har motionerat massor men inte tränat någonting sen i söndags. Jag får nog dra till skog och söka lite leksak med Julle i eftermiddag.

I alla fall så dorg vi iväg till skogen här i närheten häromdagen. Det blev 6km prommenad vid ravinerna och grabben slet swom satan i skogen. Sprang brtydligt mer än vanligt, härjade upp och ner ur ravinerana så han fick både kondition och styrketräning där. Vi passade även på att träna skogsinkallning och åter igen kan jag säga att inkallningen sitter perfekt. Jag gjorde kanske 20 inkallningar och på alla tvärvänder han och rivstartar mot matte. Jag belönade väldigt varierat. Iland kamptrasa, ibland fick han jaga grisöra, ibland fick han leta gosis på marken, pinnar, gos, jag jagar honom. Allt möjligt belönade jag med, och det älskar han.



Nästa dag fick det bli en långis i koppel, för första gången på väldigt länge. Det blev 6,4km. Han gick väldigt fint i kopplet vilket han nästan alltid gör numer. Efter långisen fick det bli slapp inne medan regnet öste ner utanför. Kusinerna har varit här hela veckan också så mycket bus har det blibvit.



Och igår va vi vid sommarstugan jag, kusinerna och morbror. Vi skulle gå till myren bakon bondgården för att plocka hjortron. Hjortron fann vi inga men det blev en jävla prommenad. Vi trapmade runt inne i skogen och hittade tillslut ett tjärn. Märkligt men iaf. Julle rejsade på som bara attan, och med vatten till knäna blev et en rejäl genomkörare för musklerna. Bada gjorde han rikligt också. Massor med pölar och beckar överallt. Han skulle hoppa över en lite större pöl men landade i. Det visade sig vara en rikgit djup pöl så hela han hamnade under vatten. Det blev en jädr duns, och mycket skratt.



Somsagt, motion har det blivit mycket utan men desto mindre med träning. Jag hittar inte motivationen hos mejsjälv när jag vet att julle inte vill. Just det, jag klippte ju grabben i pulpan också. Stackarn satt bara där och fortsatte hålla fram tassen medan bloden forsade. fast jag fortsatte att klippa somm om inget hänt och penslade sen på nagelack. Och allt gick vägen. Matten bästis ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie o Specs

Vilken duktig pojke du har!

Specs har hamnat i en knäck-i-örat period igen han ;)

2009-07-26 @ 09:57:47
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0