Hemma från Öland.

Nu har jag så mycket att skriva så nu får jag dela upp det i flera inlägg. Jag börjar med vistelsen på Öland :)

Vi har haft det super mysigt. Perfekt väder, hetta och sol. Vi har mest slappat på plajan, åkt till olika små platser och grillat på klippor i solnedgången. Det finns så oerhört mycket vackra stenhus på Öland som man bara vill ha. Men jag vet inte om jag skulle vilja bo där vintertid, bland alla kossor och allt. Kossorna där går ju lösa. Istället för att hägna in kossorna så hägnar man in de platser man vill ha ko-fritt. Helt sjukt tycker jag, speciellt eftersom kossorna rusar efter en så fort de får syn på en.

På torsdagen tror jag att det var, jag och grabben gick en långis och plötsligt kommer ett 30-tal kossor rusandes efter oss. Vi slänger oss in över en sån där fä-rist som kossorna inte kan ta sig över och planerar en annan väg tillbaka hem. Vi går en bit och vid grinden på andra sidan står självklart en hel hög kossor också. Så vi fick helt enkelt ringa på mor som kom med bilen och hämtade oss. Vi tog oss ju ingen stanns.

Nog om kor. ETT dopp lyckades jag med i det svinkalla havet. Solen stekte men vattnet var sviiiiiinkallt. Bilder kommer här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0