KALLT



Såhär låg grabben när jag funderade på om vi skulle åka på hundträning eller inte. Jag var/är halvkrasslig och det är SVINKALLT ute, så jag struntade i det. Egentilgen ville jag så jädra gärna åka dit, men vädret lockade inte :( Ni ska veta hur jag velade fram och tillbaka.

Fångade en skrattande Julius på bild imorse. Min galning :)


Igår blev det 6km cykling i hög galopp för Julles del. Mot sjön cyklade vi, och i vanliga fall gruvar jag mej för att göra det då det är asfalterad väg ända ner. Men nu är det packat med snö och mjujk att springa så då passade vi på. Det blev ett riktigt konditionspass för hans del :)! Men han är friröntgad, i god kondition och har lagomt hull så jag tror att det är kanoners för honom. Ska tilägga att han sprang lös om det inte framgick. Ett par mötte vi, men jag stannade honom och lät de passera. Nere vid sjön sprang han av sig ytterligare och fick några goldenfnatt. Sen cyklade vi hem igen, åter i hög galopp...

Idag har vi hittills varit vid skogen med mor. Han sprang som en dåre må jag säga. Speciellt när mamma och jag är en bit ifrån varandra då han vill ha koll på oss båda.
Vi passade på att träna lite lek FÖR godis och det går super. Nu leker han med strumpan när jag sakta rör en hand med godis 20cm ifrån honom, därefter får han ett fri och får ta godiset. Nu hoppas jag verkligen att jag fattade rätt när det gäller friträningen som Sara fösökte lära mej. I alla fall så tycker jag det fungerar kanon. Nu ska det julbakas :)

Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Haha, det låter som att du har fattat precis vad jag menade! Och det verkar som att du lyckats också! Du kan också använda klickern för att förstärka bra lek. När han är riktigt engagerad i leksaken klickar du och belönar med en godis. Då överförs värdet från belöningen till leken. :)

2009-12-26 @ 19:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0