Inkallning.

Nu jäklar ska jag ta tag i inkallningen igen. Nog sitter grunderna kvar riktigt bra, men det är inte samma glädje som förr..

Så både igår och idag har vi tränat. Bara nött massor med supebelöningar. Allt från riktigt enkelt, ex från sittande hemma på gården till de LITE svårare som halvnosandes på fotbollsplanen. Har inte kört någon riktigt svår än, men nu nöter jag mest för att få upp glädjen. De svåraste kommer sen!

Pappa fick syn på denna bilden idag och blev riktigt förtjust. Han tyckte den va jätte bra. Det känns ju bra att höra av en mästerfotograf :)


För övrigt har vi cyklat de 6km till sjön igen. 20m framför mej hoppar ett rådjur över cykelbanan. Julle ser det inte men känner doften och rejsar in i skogen. Snacka om jag blev rädd att han skulle sticka? Men han kom tillbax inte många sekunder senare. Det var där jag kände att jag måste nöta mer inkallning. Nog för att den sitter i vardagssituationer, men om jag behöver skulle jag vilja kunna kalla in honom när han jagar ett rådjur. Och det har jag ingen aning om jag kan i dagsläget faktiskt...  Däremot litar jag på honom och han håller sig fint i närheten i viltäta skogar. Det vet jag att han gör, men säkerheten med inkallningen ska finns bakom lixom.

Vi har inte tränat så mycket annat faktiskt. Det har varit lite rushigt nu innan jul med alla jäkla julklappar och all bakning.

Just det! Jag har ju badat grabben idag också. Han avskyr det verkligen, stackarn. Men han blir vit och fluffig efteråt. Efter 15min med den superabsorberande handduken och 45 med hårblåsen är i alla fall det översta lagret torrt. Jag kan inte sluta förundras över hur jäkla mycket päls min gosse har, trots att det ligger kopiösa mängde i alla vrår.

Just det igen! Min systemkamera (Canon Eos 350d) är paj. 2600:- för att laga så nu har jag och pappa gjort upp att jag ska låna hans gamla, som är en Nikon d200 och ha tills jag sparat ihop till en ny som jag tycker passar mej. Det enda jag hittills vet är att det ska vara en nikon, och en riktigt bra. Jag kan spara i något år om det är så, men jag vill ha en bra att lära mej mer på. Det är ju så jäkla kul, och med pappa så nära till hands lär man sej snabbt. Shit va underbart, yihaaaa! Tack världens bästa pappa! :)

Ha det bra allihop!

Ha det bra allihop! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0