Helgen.

Lördag:
På förmiddagen blev det en låång tur i skogen för mej, Julle och min mor. Vi hade mest tänkt att motionera oss allihop, men det blev en svamptur då vi hittade en del del, bara längs vägen.

Efter kanske 100m tänkte jag hoppa bakom en gran och gömma mej för Julle. han är ca 50m framför mej och mamma mitt emellan oss. Jag ser honom inte, men hör bara hur något tjuter och skriker. Jag flyger upp och tror att han måste brytet benet eller något för jädrar vad det skreks. Men det visade sig vara två kopplade tollare om stod några meter in i skogen tillsammans med sina mattar. Julle blev heltokig men lyssnade duktigt på min inkallning. Jag kopplar honom, men vips så spricker kopplet :O (ett gammalt retrieverkoppel). Så där fick jag slänga ur mej ett starkt stanna. Stanna som egentligen inte fungerar eftersom vi börjat på ett nytt, som numer heter halt. Men han måste förstått allvaret för han stannade, även om han gick en hel del steg innan han stannade helt. Men men.

Han hjälpte till lite här hemma och apporterade saker. Det är riktigt kul, han drar sig inte för några matrial inte. Han plockade upp en skruvmejsel och en trädgårdsspade utan problem.

OBS! En gammal bild från förra hösten!


Mot eftermiddagen skjutsade vi mormor till sommarstugan och passade på att lägga ett snabbt 300m långt godisspår. Det gick bra. Verkligen inte klockrent, men bra ändå måste jag säga, det blåste rejält, det var i motvind och det brukar vara massor med rådjur där annars. Det enda är att jag lägger ut en matbit i var tredje fotspår, men de skiter han totalt i. Tar någon enstaka kanske. Och på slutet ligger en hel hög. Så det blev kvällsmaten för honom. Även om halva ransonen fortfareande ligger kvar ute på gärdet. Men några bitar tog han på tillbakavägen också, så han blev inte helt utan mat.

Söndag:
Nu på förmiddagen bar det ivägen till samma skog som igår, men idag för att plocka svamp. Vi hittade även nu endel, men inga jätte mängder. Min äldste bror och både mamma och pappa var med så det va riktigt kul tyckte Julle. Många att hålla reda på.



Nu får vi väl se vad som händer. Om vi orkar med någon aktivering eller om vi bara latar oss. Hinner vi ska vi åka och titta på Iris valpar som nu är 16dagar eller nåt. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0