Uppletande, svamp,

Igår blev det skogsprommenad, och då rundan som vi ALLTID gick tsm med L och Alice i våras. Den var helt igenväxt så man knappt tog sej fram faktiskt (bara på vissa ställen såklart). Antagligen gjorde han det undermedvetet ;) haha, men grabben gick ca 1m innan mej i de ca 3m höga riset och visade vägen. Där nere på hans plan fanns det ju inga blad så han hade bra sikt, och godingen visar såklart vägen för virriga matte. Jag är bombis på att det var meningen ;-)

Under rundan körde vi tre uppletanden. Den första gick helkanon, men jag misstänker att han inte använde nosen där faktiskt. Bara rejsade runt och hittade den med ögonen, men jag vet inte.

I alla fall så gömde jag nästa pryl unde blåbärsriset och då märktes det lätt att han använde nosen, men däremot kom han inte till mej med prylen. Han slängde den halvvägsm och kom och stutsade upp i min famn. Korkad krabat jag har. Så han fick springa tillbax oxh hämta den en andra gång.

Tredje uppletande fick bli med en pinne som jag hållt i, men vid det laget var han helt slut. Han orkade varken ut eller in stackarn, så det gick väl sådär, men egentligen gick det bra under de omständigheterna hihi.



Idag åkte jag, bror och Julle till stugan med mormor. Innan dess var pappa och gick 5km på motionsspåret med Julle. Han fick springa lös, och självklart lyckas han rulla sig i nåt jäkla skit. Två gånger fick jag duscha honom för att det skulle gå bort. Och när han ska duschas är det så näst intill kaotiskt som det kan bli. Han får fullständig panik. Men när han väl är i badkaret går det bra. Vi stannade bara över dagen, men hon sover över. Grabben och jag hittade några lite svamp, så nu har vi tömt våra ställen ytterligare en gång :(



För övrigt så kom familjen S och cyklade förbi utan att Julle skällde ut dom, och even två pers till. Han skäller ju för att han är osäker på dem så man undrar ju vad han fått för självförtroende-kick idag då? Jajja, vi hade tänkt och lägga ett spår också, men tyvärr så räckte inte tiden till. En annan dag helt enkelt.

Idag fotade jag med en av pappas alla kameror. Första gången med manuell kamera för min del och det märktes. 9 av 10 bilder blev dåliga, men pappa sa att det faktiskt inte är så jäkla lätt. Någon blev i alla fall bra. Men i framtiden blir det nog någon av alla de andra miljoner kameror vi har ;) (pappa jobbar som fotograf). Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0