Småträning och lek.

Till att börja med har jag börjat hårdträna hundmöten med Julle. Han gör långt ifrån utfall, men jag tycker att det blivit lite sämre och ska därför ta tag i det redan innan det blir problem. Han är somsagt lite småfeg och passerar helst inte hundar, men man måste ju och då börjar han andas häftigt ibland vilket beror på osäkerhet. Han är enkel att bryta och att få kontakt med, och detta händer kanske någon enstaka gång i veckan. Han skäller aldrig och vill inte fram, men jag vill inte att han ska tycka att hundmöten är obehagliga för då tror jag snart att han börjar med utfall. Men nu försöker jag få hundmöten till något posiitivt och matar därmed med massor med godis :-) Det hur fungerat jätte bra hittils, fast idag cyklade vi förbi två hundar utan att jag stannade och matade. Tyckte det kändes lite väl omständigt då de andra hundarna va på andra sidan ochhan knappt ens tittade på dem.

Vi har också påbörjat träningen av att följa efter min öppna hand. Tyckte det kunde vara praktiskt ibland under prommenaderna. Och det går fort fram, det enda är att han behöver träna mer på längre sträckor och med störning såklart.

Skolan har ju börjat nu också, så grabben blir utan mej under dagarna framöver. Fast två dagar i veckan är jag hemma innan ett så, mycket kommer hinnas med ändå.



Under morgonen träffade vi grannen med hennes tre hundar. Jag släppte Julle och han och Sune lekte loss som bara den och han gillade också deras andra hane och tik, fast de lekte inte så mycket. Kul, att han älskar även hanar. För några månader sen var jag fraktiskt lite misstänksam för att han skulle bli hanilsk, men jag kan glatt säga att jag tar det tillbax. Han kan enkelt umgås med andra hanar, såvida inte de är hanislska förståss.

Mot kvällen cyklade vi till L och hälsade på där han fick leka med kompisarna Alise och Salli. Lite rejs i skogen och cykel hem och nu är vi här. Mat fick han hos L så allt är klart inför kvällen. Så idag har han lekt med 5 hundar ;) Sov gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0