Märgben

Dagen går fort som vanligt. Skola för min del på dagarna och det börjar redan bli jobbigt. En hel del att göra hemma redan nu (går NV så det är riktigt tufft). Julle är hemma med pappa på dagarna och ser såå ledesn ut när jag åker varje morgon.

Till att börja med så hittade vi ägaren till den bortsprunga golden igår kväll. Som av en tillfällighet cyklar det förbi en man precis när jag är ute på sista kiss med Julle. Mannen vänder och ser ut att spana lite så jag ropade och frågade om han letade efter en hund. Och japp, så var fallet. Jag beskrev huset där de fångat in hans hund och genast cyklade han vidare mot huste för att plocka upp sin hund. Vilket samarbeta haha. Tre personer jag aldrig hört talas om eller sett, får lixom i nödläge kontakt med varandra om en bortsprungen hund. Coolt.

Några sommarbilden jag tagit i sommar!

Jag och grabben har tagit oss ytterligare en långprommenad i koppel. Exakt samma som igår (tråkig fantasi man har). Och så åkte jag till ICA och köpte märgben till Julle. Första gången han får färska, och det älskade han. Jag passade på att störningsträna lite. Jag satte honom i köket, la det saftiga märgbenet i hallen och gick till mitt sovrum. Där kallade jag in honom, och mycket rikgit gav han inte märgbenet en blick, kom springandes mot mej, fick en torr leverbit och fick sen ett varsågod att ta benet. Det där har vi kört en del och de övningarna är jätte bra. Om det t.ex finns en kul fläck under prommenaden kan jag enkelt kalla in honom, för han vet att väl hos matte får jag ändå ett varsågod att gå tillbax. Kommer jag inte och står kvar vid fläcken kopplar matte mej, och jag går miste om fläcken. Enkelt :)

Träning har det blivit riktigt dåligt av ett tag nu. Jag måste skärpa mej. Mycket skolarbete under veckan nu också men i helgen ska jag försöka hinna med åtminstone ett spår. fast lite småträning har vi ju i alla fall gjort. Ha det gottis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0