Golden på rymmen.

Idag var man hemma vid fyra från skolan. En tur till E för att handla skor och kollegieblock till skolan och sen en långis. Vi gick den gamla vägen som vi gick säkert tusen gånger i vintras. Den är mysig när man känner för lite koppelprommenad.

Sista biten (kanske 500m) får han alltid gå lös. Inget hopp och lek direkt, men han håller sig inom 5m så inget vidare fot heller. I alla fall så kom en man med en stor svart kungspudel på andra sidan gatan och jag brydde mej inte om att koppla. Kunde va kul och se vad han gjorde, men självklart kalla in om det visade sig att han ville fram. Han gav pudeln en blick men inget mer. Detta strider väl egentligen mot min träningsplan när det gäller hundmöten, men jag tror inte han kände sig speciellt osäker under det mötet faktiskt.

Bilden är inte från idag B-) Inga mörssor än inte!


Nu på kvällen är det 2 personer som ringt mej och undrat om min golden retriever har rymt. Men icke. Det är en som bor nere vid skolan som fångat in en vit, ung hane och hade fått tips om att vi hade en. Konstigt. Jag känner två goldenpojkar men båda är över 10år så inget passar in, annars vet jag faktiskt ingen. Det skulle vara B då, men han bor flera kilometer härifrån så det låter ju inte troligt, men å andra sidan har han rymt förr. Ska kolla upp det tror jag.

Julle har tuggat upp ett öra idag, och imorn ska jag till ICA och förhoppningsvis löpa färska märgben :) ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0