Visten.

Gårdagens jobbpass blev ändrat, så istället jobbade jag ett tiotimmarspass som tog kål på hela dagen nästan! Puuh vad benen och fötterna värkte, men som vanligt var det borta när jag vaknade imorse :)

Jag drog med mej mina fina föräldrar ut på sjön för lite abborrfiske, det var på tiden att få i båten tyckte jag ;) Och sju borrar blev det, varav tre av dem de största vi fått i den sjön någonsin. Kanonkul ju haha. Gossepåjken stod som vanligt i fören och blickade framåt. Han tar för sej något enormt i båten, alltid. Man får nästan hålla honom tillbaka vilket oftast inte är fallet med min lille mespropp :D

Mattes sötaste fluff <3

Igårkväll var han på ett strålande träninghumör, det utnyttjade vi direkt för att börja träna in ett nytt stoppkommando. Eller snarare, för att göra det vanliga stoppkommandot mer värdefullt. Som jag skrivit så många gånger förut; Jag ääälsar när gossen är på det humöret. Han slänger sej efter bollarna och kastar sej i kamptrasan och bjuder på beteenden och finular ut vad som leder till belöning. Vi har så roligt ihop när den delen av honom plockas fram så man har svårt att avsluta träningen. Grannhunden Mosart tittade förbi på kvällsrastning och de fick dra några lekvändor innan vi gick in.

Kommandot kom till användning idag, och nog fanns mer intresse vid det redan nu ;) träning ger färdighet sägs det!! Efter båtturen passade vi på att tömma alla våra kantarellställen för första gången, och även där fanns det gott om fräs under sulorna. Han rejsade som en galning mellan oss tre ute i skogen för att kolla till allihop.

Nu ska jag faktiskt redan gå och lägga mej. Imorgon blir en tidig och fullspeckad dag.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härliga Julius :D

2011-07-17 @ 23:13:23
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0