somliga går med trasiga skor.

Shit vad dagen sprang iväg :O Även fast jag faktistk gick upp redan halv tio imorse. Flera timmar tidigare än normalt numer. Vi började med att ta bilen till utkanten där vi hört talas om några bra skidspår där hund kan hänga med. Men spåren visade sej vara skoterspår (det verkar inte vara menat att jag ska ställa mej på några skidor inte). Hur som helst struntade vi i det. Vi testade hur som och herre vilken tur :)

Det spratt i hela kroppen på Julius för att få springa. Men spåren gick delvis max 10m från 70 vägen, dessutom hade jag noll koll på hur husen låg i skogsdungarna så jag tänkte till en början hålla honom kopplad. Konstigt nog verkar det som Julius snappat upp det där från sist om att han inte var någon vidare draghund. Herre mina gudar vad han drog. Kan kämpade som en gasell, galopperade och slet i selen. Vilken lycka. Pulsklockan på mej låg på under 150 hela tiden, men skit samma för julles puls var troligtvis rätt hög. Jag ville fortsätta ett varv, men då protesterade gossen. Han ville hoppa in i bilen och åka hem. Vi hade varit ute en timma, så klart han var trött min gris. Hoppas bara inte han fick avsmak för "sporten"...


Universums vackraste valpis!

I eftermiddags följde jag med mormor på bio, Corneils Vreeswijk som hon ville se. Och visst! Den var helt okej, säkert bättre om man innan hade lite mer förkunskap men.. Sällskap med mormor är aldrig fel. lite småstros på stan och middag med hela familjen samlad.

Nu ska jag köra några pass hoppstå med gullet. Därefter måste jag sova för imorgon bär det av mot Göteborg redan vid 06.20. Julius blir utan mej hela dagen, men jag ska se om jag mot förmodan kan tigga till honom någon lite längre prommenad av någon familjemedlem.

Ha det bra!!



Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag kan rekommendera ett flexikoppel om du vill ha honom lite lösare, men ändå kopplad. Jag använder själv ibland ett som har en lina på 8 meter :)

2011-01-06 @ 02:37:30
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0