Göteborg.

Väckarklockan stod på 04.50 imorse, och en dryg timma senare kom skjutsen och hämtade upp mej. Jag gick alltså upp 6-7h tidigare än normalt nu den senaste tiden, och därmed sov jag rätt djupt under tågresan mot götet. Lovisa gav mej tågbiljetterna i julklapp/födelsedagspresent och det blir ruskigt lyckad. Shoppande på staden, fika, middag på restaurang, kortspel på hemresan och en massa massa prat såklart! Underbart.

Julius var saknad. Kom på mej själv ståendes på vero moda och längta efter den bedårande lukten bakom öronen. Nu är jag hemma igen, och propellern där bak gick på högvarv i dörröppningen. Ett evigt snökaos under dagen gjorde att han inte fick någon långis av familjen, men det ordnar vi till imorn. Sprallig var bara förnamnet på vad han var under kvällsrastningen och det älskar vi. Härliga härliga buspojken!

Här kommer ett av kvällens hoppstå-pass. Jag fokuserade mest på att befästa kommandot och det tycker jag funkar riktigt bra. Störningsmässigt är han rätt rejält redo att utöka för utomhusträning och alla störningar det kan erbjuda. Voffsar, lukter, bollar och springande mattar. men jag har inte mage att träna stadga med blixtstilla tassar vid lägre än 5 minusgrader. Så kommandobefästning tills dess:

OBS! Jag är rätt medveten om att trasmattan ser ut att fungera asom hjälp här. Men jag kan gott meddela att vi tränar på stenplattor, andra mattor och halkiga golv med. Men jag föredrar stabila underlag och det är därför jag kommenderar vid mattan här. Han klarar det lika fint utan den också.

En annan sak jag tänkt på. Julius är ju en liten valp som vifsta på svansen jämt. När han kissar, äter, hälsae, busar eller nosar. Men uppenbarligen inte när han koncentrerar sig hårt. Svansen är i princip blixtstilla under hela passet ser jag. Märkligt värre.. Han kanske inte har tid helt enkelt.

Nu ska jag strax gå och sova så trött som jag är. Men först lite plugg om EU. Fyyy bubblan vad jag avskyr skiten.. Ursäkta mina ordval men det finns inget på detta jordklot som är tråkigare. Känner mej ruskigt positiv inför pluggstunden nu känner jag.. men det går inte att skjuta på mer.
Ha det bra! :D

Kommentarer
Postat av: sofie

Superduktig Julle :D

2011-01-06 @ 14:40:18
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Sara och Dagmar

Alltså, shit vad det ser bra ut! Jag är mycket imponerad, Alma!



Kram från instruktören :)

2011-01-10 @ 22:15:23
URL: http://www.magasinvera.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0