15 augutsi.

I torsdagskväll tog vi tåget mot Kristinehamn igen för träning i parken. De (som ska tävla i rallylydnad den 27e) placerade ut en bana för träning och den gick även vi några gånger. Jag tränade alltihop med externbelöning vilket verkligen visat sig vara Julles melodi. Han taggad och alert vilket gillas :D Den här gången fokuserade jag också lite mer på att han skulle utföra sina moment perfket ändå.. i andra fall kan han få för sej att slarva och slaffsa lite när belöningen ligger på annat håll. En träningssak som vi ska fixa till :D Tar mej en funderare på om vi ska sikta in oss på en rallytävling så småningom ändå.. det vore kanske inte så fel och dessutom ger det oss någonting att träna riktigt strukturerat inför..

Helgen har jag spenderat i Smögen med fina vänner :) Jullebulle har fått vakt av mor&far. I förrgår hade han fått en lånigs runt stan och igår hade han tittat på fotboll och rejsat loss rejält med någon lurvig liten hund över planerna. Jag tror han haft det bra :D

Han blev glad när jag kom hem gossen :) På kvällskanten tog vi vägen förbi skogsdungen för ett uppletande. Förstra föremålet in gick kanoners, men andra tappade han fokus då han inte hittade. In med hunden, tagga upp honom och ut igen så gick även den fint.

Om ~1,5vecka är jag i Eskilstuna och hälsar på det här härliga gänget :DJag behöver nog inte tala om att jag längtar..


Pias ord från bloggen:
"Jag kan konstatera att det här är en kull med väldigt mycket "tryck" i - det här gänget blir något alldeles särskilt att jobba med! Hur detta ska utveckla sig de kommande veckorna, det kan man verkligen undra;-)) Jag är glad åt att alla valpköpare har haft hund förut som de har jobbat med, jag har nämligen på känn att dessa valpar inte skulle passa som nybörjarhundar. Jag tycker mig märka en viss skillnad mellan den här kullen och Gimmie's tidigare kullar, de tidigare har varit milda och mjuka och har inte gjort mycket väsen av sig vid den här åldern."

Gulp. Sväljer hårt och känner nervositeten komma smygande. Det här kommer bli alldeles alldeles toppenbra :D Och det är endast 4,5vecka kvar :O

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Pia/kennel Khemosabi

Jag tror jag kan garantera att du kommer att få en valp som är alert och taggad precis heeela tiden och som inte kommer att lägga av att jobba;-))

2011-08-15 @ 18:32:40
URL: http://khemosabi.bloggagratis.se
Postat av: Caroline L

Åh förstår verkligen att du längtar.

RÄtt namn poppar nog upp ur tomma intet när du ser valparna.



Tack :)

2011-08-15 @ 20:50:45
URL: http://www.busgolden.se
Postat av: Fotograf Sofie Gustafsson

iiih, så galet spännande Alma! Ser fram emot valpträningsbabbel framöver!

2011-08-17 @ 01:32:22
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0