rejs.

Helgen har varit alldeles underbar. Välbehövd och jag har fått mycket gjort som annars ligger långt bak på attgöra-listan. Julle och jag var vid Smestad och prommenerade i 2h i lördags förmiddag. Vi testade lite nya vägar, och vid flertalet tillfällen funderade jag på vart sjutton jag var. Men vi kom runt och hittade en alldeles perfekt tvåtimmarsrunda i skogen :) Det kryllade av älg- och rådjursspår och det märktes mer än väl på Mr J. Jag fick stundtals riktigt hålla koll på vart han var, och en stäcka fick han till och med gå kopplad. Han ville såå gärna in i skogen dit alla rådjursspår ledde, och jag kände för att inte riskera något sådant. Men strax var han lös igen och lyssnade fint min prick. Några uppletanden också, men dem behöver vi inte ens nämna XD

(bilden ser av någon anledning jävligt suddig ut :/  Här förstår ni dessutom vad jag menar med att gossen är tunn :) men ack så vätränad)

I söndags drog jag med mej Lovisa och springer spanieln Alice så de fick visa mej en omtalad skogsväg. Den var jättefin och där ska vi gå oftare. Dock krävs bil för att ta sig dit men men. Voffsarna myste på, men somvanligt inte jättemycket lek med Alice. Massa studentsnack och mycket skratt blev. Kvällen ägnades åt film och endel plugg tillsammans. Skön söndag ändå!

En trist fysikbreddning-lektion och därefter flera timmars väntande på en lektion som blev inställd, Yes! Därimellan iväg på plasmagivning för första och sista gången ever. Helt coolugn med låg puls innan, allt går klockrent tills blodet efter ca 15min ska tillbax in i armen då jag lyckas drabbas av någon så kallad överbelastning. Svetten droppade från armarna när analytikern lyfte på dom (jag skojar inte) och huvudet var helt borta. Ruskigt obehagligt. En timmes smörgåsätning, juicedrickande och blodtrycksmätande inne på britsen sen fick jag bege mej hemåt. De erbjöd mej till och med skjuts :D Snacka om trevlig personal!

 

Nu ska gossen få lite mat (han sitter brevid med sina bedjande svartingar till ögon), en rastning och sen ska jag kolla igenom det sista inför morgondagens kemiprov. Kort dag imorn :) så långprommenad blir!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: sofie

Kom på att jag glömt svara dig.! förlåt:)



Argument för att plugga direkt.. pluggfritt år först = svårare att komma igång sen. Tror jag iaf :)

Ämnena du funderar på - ballt.! Önskar jag också hade motivation att plugga mer fysik.



Gbg och Sthlm funderar jag också på, samt Lund. Du funderar inte på det? Har en nära vän som bor där, och vore spännande med någon stad jag aldrig tidigare funderat över! (funkar det inte går det ju alltid flytta som tur är!)



Jag ska plugga på distans hösten efter studenten, vad har jag dock inte bestämt. Funderar lite på journalistik, eller ev företagsekonomi... Får se vad det blir! SVÅRT är det iaf att bestämma sig.!

2010-11-15 @ 23:17:01
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0