För mycket av det goda

Häromdagen när vi var och prommenerade vid ett tjärn i närheten, så hade vi tänkt att smita ifrån stigen en sväng och ta en genväg. Inget vidare beslut kan jag meddela, det visade sej vara sankmark som också bekräftades när jag läste på kartan vid parkeringen. Jag började med att tramampa ner och hade vatten till decimetern över knät. Och Julle fastnadde i en håla och tog sej inte upp stackarn.

Hela han var under vatten förutom huvudet. Det var bara att ta ett stadigt grepp om ryggskinnet med båda händerna, slänga upp honom på land och bära honom tillbax till stigen. Han fatta ju inte vart han kunde gå och inte gå den token. Att jag inte ska ha en större hund än jag kan bära har jag verkligen spikat nu.

Idag tog vi en lite säkrare nix. Själv börjar jag inte fören halv fem i eftermiddag så det blev några timmar ute på byn :) Undersökte några nya skogsstigar, lekte med trasan och rejsade loss på forngravarna. Därefter en tur till momor för gräsklippning oså, nu ska jag strax göra mej i ordning..

Inte en fot på marken, han har varit aktiv de senaste dagarna!

Igår eftermiddag gick vi till badet gossen och jag. Jävlar anåda vad han rejsade. Han stack ändå ut på bryggan som ligger en halv kilometer bort och bara sprang. Tvärvände och sprang hela vägen tillbax med samma fart. Eftersom det inte var någon där lät jag honom hållas. Vi lekte extremt mycket och det var såå kul. Inkallningarna satt klockrent och han tog emot varenda belöning flygandes i luften. Fasen va kul det är när allt stämmer!!
På kvällen var vi bortbjudna till några släktingar på middag. Det var 10pers därinne som alla avgudar Julle och som Julle avgudar. Ni skulle sett honom. Han var alldeles tossig. Sprang runt runt runt, skällde som en tax och flåsade i en halvtimme efter.. Kanske för att han bara några minuter tidigare rrejsat som en gasell på plajan också..  Skit pommes vad vild han var. Man kunde tro att han sitter instängd i källarn hela dagarna.. Ibland blir det lite mycket av det goda märker man. Att behärska sin glädje är väl lite Julles brist kan man säga, tur att han inte är någon typisk golden. Istället för att älska alla, älskar han famlijen extremt.

Somsagt, skola väntar om några timmar. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh jösses så otäckt med sankmark! Tur att du inte fick panik. Det hade jag garanterat fått!



Härligt med en semestervecka utomlands :) Det har jag inte haft på... uhm... 13 år. Man blir bunden när man har djur och inga som vill/kan passa ;)



Du... jag minns precis hur jobbig skolan kan vara, men när man väl står där efter studenten så önskar man inget hellre än att det var ett par år kvar. :) Det är en sak om man har ett bra jobb som väntar, men att stå där helt oviss om sin framtid är lite läskigt, så njut så länge det varar! :) Du klarar det galant!



Kram!

2010-08-30 @ 23:44:55
URL: http://nogg.se/livetsallehanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0