Vi vill ha sommar!

Gårdagskvällen så hängde Julle med brudarna den tjejtjusaren :) I mitten av en dubbelsäng låg han och myste med mina bästa vänner omkring sig, såg på film och proppade snacks. Tänk vilka goa vänner jag har. Det spelar ingen roll vad vi ska göra eller vart vi ska åka så får Julle följa med. Det blir aldrig några problem vems bil vi ska ta eller vems stuga vi ska till.. De har förstått att tar man mej så får man grabben på köpet.. Tack snällaste vänner :)

(Jag & min absolut närmaste vän, sedan förskolan. April 2007)
Hm.. Idag hade jag planerat en joggingrunda och ett spår. Joggingrundan blev av, dock med liite lägre temp är normalt men då hinner ju grabben slänga sej fram&tillbax i skogen ännumer och det kanske är uppskattat ibland. Den livsnödvändiga pinnen som ska bäras på sista koppelbiten blev av gran idag, lång som en stång så vi tog väl upp 90% av cykelbanan, men va tusan!

Okej, nu jädrar längtar vi efter sommaren. Herre GUD vad jag längtar. Sitter och bläddrar igenom alla sommarbilder och känner bara, hoppas jag skrev ett dåligt CV så ingen vill ha mej haha. Jag vill vara ledig!
(2008 års första dopp, bara maj och SOMMAR)
Nog om mej nu. Jo, jag tränar ute på gräset med kvällsaten varje kväll och igår körde vi hoppstå, kommando för korsa tassar. Hoppstå har verkligen lossnat, han fryser tassarna klockrent som om han vilet sej iform. Tidigare stutsade han upp lika fort som han föll ner och stod sådär som en annan robbot :) Inte för att vi ska ha hoppstå till nåt, men det kan vara kul att lyckas med det eftersom vi pysslat med det sen i oktober, dock inte så aktivt men ändå.
Korsa tassar funkar rätt bra ibland men jag vet verkligen inte. Jag försöker blanda massor med olika kommandon för att se om han kan skilja på ordet bland andra, och det gör han ju. Men ändå funkar det långt ifårn 100. Vi ska strax köra lite mer för då är det kvällsmat för valpen :)
En sista bild jag just hittade när jag rotade omkring:

(Brasilien, Natal, april, 2007. Bror&jag, hur fan vågade jag?)

Just nu käkar jag en så bedrövligt äcklig flytande hostmedicin så det är inte sant *kväljningar*. Jag pinar mej igenom skiten 3ggr om dagen. Vi har nämligen NP i Engelska till veckan och jag vill INTE vara med om samma ska som på fysikprovet i torsdags. Jag satt och hostade, hostade och halsade vatten medan resten av aulan satt tysta som möss. Fy faan vad hemskt det var.. Man skulle kunna tro att jag har lunginflammation, men eftersom jag inte känner någonting alls, inte ens när jag är ute och springer så är den risken ur världen. Det kanske är den där askan? Vem vet! Tänk att alla inlägg alltid ska bli så långa. Har ni kommit hit ner är allt bra snälla ;)

Ha det bäst! (Wow, jag bytte visst ut bra mot bäst, vilken sensation)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du kan läsa lite om burlekar här, http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=54

2010-04-26 @ 09:37:04
URL: http://www.goldenliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0