Hälj :)

Jogging stod på dagens shemat, och det blev. Det blev ett rejält intervall-pass för Guppys del då han idag valde att stanna och /lukta/tugga på pinne medans matte svishade iväg, för att sedan lägga fötterna på ryggen och rejsa förbi i all världens fart. Han är allt för söt mattes guldgosse :) Ett långvarigt goldenfnatt hann han dessutom med i farten nere vid ån ;) Jag gråter nästan av att se honom ibland, kan man vara underbarare :D


(Guppy obseverar en boll vid sommarstugan, dock inte vår stuga på bilden)

Igår var en lång dag som knappt behövs nämnas. Riskettan är avklarad i alla fall och de 5,5h emellan skolan och kursen hann jag bli av med massor med plugg, gött ;) Julle fick dock endast ca 20min av min tid igår, men i helgen ska han få desto mer vill jag lova!!!!!


(Julius med morskusin vis stugan)

Ha det gött :)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej! Ja jag ska försöka filma och fota så gott det går, men det kräver ju att jag lyckas tjata med mig nån till klubben :) Svårt att springa och filma själv ;)

Angående att Julle minns sina första kommandon bäst, tycker jag inte är så konstigt. Hunden har inte blivit trögare, men det är så att det valpen lär sig, sitter i mycket bättre, än det den lär sig senare. Precis som att ett barn som lär sig ett nytt språk redan som barn, kommer att kunna det bättre än den som får lära sig det i vuxen ålder.



Tips vet jag inte om jag kan ge utan att ha sett er, men på det stora hela handlar det om att se till att hunden utför exakt det beteende man vill, innan man lägger på kommandot. Annars blir det förvirrande. Även att man inte tränar mer än kanske tre saker tills de sitter stenhårt, innan man börjar träna på nåt annat. Kör man tio trick, som sitter lite halvt, på en och samma dag, så blir det lite mycket för dem.

Lycka till iaf! :)

2010-04-17 @ 15:15:59
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: Sandra & Zantos

Zantos är 4 år gammal och fyllde de den 29 mars. Tiden går så himla fort =( Jobbigt men roligt. Hur gammal är din vovve?

2010-04-17 @ 20:52:07
URL: http://zantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0