Sista agilityn...

Oj nu har det hänt endel sen sist. Ska försöka skriva lite oftare istället för långt framöver, får väl se hur det går..

Vi har varit med träningsgruppen på en sista agilityträning. Den gick kanoners och jädrar vilken motor han kopplade på. Så nu har han fixat alla hinder, utom balansen. Det roliga var att han fick ett litet fnatt på banan och rejsade iväg till den långa, mörka, böjda tunnaln. Och där tar han mod till sig och rejsar rakt igenom. Snacka om chockad matte? Han har verkligen fått upp ögonen för agilityn. Synd att det var sista träningen nu. Sök nästa!

Vi har joggat rundan två gånger och han sköter sig som alltid. Båda gångerna har vi mött hundar, men jag behöver aldrig kommendera honom, han stannar upp av sig själv.

Sen har jag fått lite nytändning för lydnaden igen. Jag är så sugen på att testa ytterligare en gång, så jag har småbörjat lite med fot och läggande så får vi se. Vi tränara massor med gånger, men bara någon minut i taget. Det gillar grabben. Allt enligt klickermetoder.

FOT Här kör jag enkelt enkelt såhär i början. Klick för utgångsprosition. Svängar på plats och något enstaka steg framåt. Han älskar det. Flyger in i rätt position och skäller av glädje. Kan det vara klickerträningen som satt sprätt på honom tro!

LÄGGANDE Har vi kommit så att han erbjuder ligg när jag sakta sakta backar framför honom. Och detta på vår baksida så vi har inte kommit så långt om man säger så. Men vi köra sakta och noggrant.

Så nu ska det bli kul och se hur länge detta håller innan jag kommer på något nytt som passar oss bättre! Haha..

Slänger in en bild på grabben som valp. Ser ut att va en äkta sprattel-gubbe :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0